entotre


firefem

Annonse

mandag 5. september 2011

No Muffins... ♥


Det ble jammen meg muffins denne helga også...
Altså, den helga vi nettopp har lagt bak oss ;)


Photobucket

Pyntinga ble så som så denne gangen,
da jeg var både trøtt og sliten da jeg holdt på,
og siden jeg måtte forte meg pga temperaturen på kjøkkenet
var så høy at det måtte gå unna hvis ikke frostinga skulle
ende opp som en saus ;)

Oppskriften er sånn ca. den samme som forrige gang,
den Rosa Frostinga jeg brukte sist, er bare justert
litt på og jeg har brukt en god lys sjokolade istedenfor, blandt annet + +
Jeg synes det er litt artig å eksperimentere litt mens man blander
ei frosting, for smaken er jo det viktigste.
Nytter ikke om muffinsene ser lekre ut, dersom de ikke smaker tilsvarende ;)

Grunnen til muffinsene, eller cupcakes'ene om du vil,
denne gangen, er litjmor.
Hun var litt molefonken siden storesøstra dro på
campingtur med besteforeldrene på farssiden i helga,
og hun selv måtte være hjemme...

Da ønsket hun seg flere muffins, og denne gangen ble det med
sjokoladefrosting.

Jeg vil anbefale dere å bruke et vaniljesukker med ekte vanilje i
når dere baker selve muffinsene.
Det smaker så utrolig mye bedre enn det kunstige greiene.
Jeg har det siste året brukt bare mer og mer av
Tørsleffs vaniljesukker, fordi det rett og slett smaker myyye bedre i baksten.

Det er jo noget dyrere enn det "vanlige" Freia vaniljesukkeret,
men det er verdt det, synes jeg.

Evt. kan man jo også tilsette frøene fra ei vaniljestang - enda bedre ;)
NAM!


Nå er det ikke hverdagskost med slike bakverk her i huset,
heldigvis ;)
Og ikke er det vanlig at jeg baker slikt til hver helg heller,
men nå ble det to helger på rad =)

Jeg TROR ikke jeg kommer til å bake mer muffins før
litjmor sin 4-års dag, som nærmer seg raskt.
Den 8. Oktober er det hele 4 år siden minstemor så dagens lys
for aller første gang ♥

Den følelsen når man får det nyfødte gullet sitt i armene
for første gang, er helt ubeskrivelig.
Man blir bare liggende og studere det lille vidunderet,
og hver gang man får et lite gull, er det selvfølgelig verdens vakreste ;)


Jeg har verdens 2 vakreste gulljenter


Heldige meg ;)

Så det er ikke alltid så lett å si nei til de
store, blanke, runde øynene når de ser på meg og
så gjerne vil at mamma skal lage noe godt ;)


Men som sagt,
det er litt flaut å legge ut dagens bilde da,
siden pyntinga ikke ble helt 100% bra, hehe.
Ble mye mer fornøyd med de rosa jeg pynta forrige helg :)

Menmen ;)

Vi får se hva man finner på neste gang :)
Har allerede tenkt ut ei frosting jeg vil prøve meg på,
men satser på at jeg klarer å vente til nærmere bursdagen til litjmor.
For hvem i alle dager skal spise alle muffinsene?

Jeg er ikke noe kakemenneske, helt sånn egentlig.

(Ble jo mye mer morsomt å bake cupcakes med stativet fra -nille, da ;) hihi...)

Ha en fin mandag videre :)
Jeg skal etterhvert ta fatt på enda et strøk med oljemaling på nattbordet,
det har tørket veldig fint siden i går, da tempen har vært noe høyere
det siste døgnet ;)

Ciaõ-Ciaõ



Photobucket

2 kommentarer:

  1. wow! Du e no asså så flenk mæ alt du Linn!!! :D Interiør, oppussing, baking, sying osv! Men e huskæ jo frå vi va små at du va heilt rå på å tegn :)
    E må no skryt litt å sei at e ha kjøpt me sy-maskin og ha no prøvd litt på den :) Men e har laaang vei å gå ;)
    Ha ein fin dag! :) klem Lise

    SvarSlett
  2. For noen flotte cupcakes!!!!

    Spent på dette nattbordet jeg. Lest alle innleggene;) Så ser fram til å se hvordan det ble til slutt :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...