entotre


firefem

Annonse

søndag 4. september 2011

♥ Prosjekt Nattbord ♥ - det går fremover...


Har vært litt motløs et par dager,
pga noe som resulterte i at det ble en del oppatt-arbeid
med skuffefrontene - men også et hakk som plutselig
dukka opp på toppen av nattbordet.

Photobucket

Men her kommer nå et par rykende ferske bilder,
tatt nå for ei lita stund siden,
rett etter jeg var ferdig med strøk nr. 2 på selve nattbordet,
og strøk "1 og ½" på skuffefrontene.

Ellers har jeg i dag malt inni skuffene +
utvendig på skuffene, untatt bakom skuffene da.

Jeg valgte å male inni skuffene av to grunner.
Den ene er at det er enklere å holde skuffene rene inni
dersom de har ei malt flate.

Grunn nummer to er at inni den ene skuffa er det en stor
grønn flekk som ser ut til å enten komme fra en tusj som har
ligget åpen lenge, evt. noe oppbløtt grønt silkepapir, eller noe slikt.

Jeg aner ikke hva som har ligget der, men det er iallefall en grønn
flekk som ser ut til å ha trukket godt inn i treverket.

I tillegg har jeg selv brukt nattbordet noen år,
og de gangene jeg skulle vaske inni skuffene,
så var det vanskelig, siden ubehandlet treverk blir som
sandpapir mot en fuktig støvklut.

Må nok ha ett strøk til inni og på sidene av skuffene,
samt 1-2 strøk til på selve skuffefrontene.

På nattbordet tror jeg det holder med ett strøk til,
vi får se.

Når skuffene er ferdigmalt,
og nok tørket, så tenkte jeg å sette dem ut i garasjen et par
dager, for å få lufta ut mest mulig av oljemalingslukta,
for når skuffene blir stående igjenlukket inni nattbordet,
så vil lukta bevares lengre - og det er ikke noe særlig ;)

Så i løpet av uka regner jeg med at nattbordet er ferdig,
og klart til bruk for litjmor ☺
Jeg håper iallefall det ☺

Står nede i sokkelstua og maler,
og det er hulter til bulter der inne nå,
huff og læll ;)

Etter nattbordet er ferdig,
er det bare å hive seg rundt,
og begynne å grunne TV-seksjonen ;)

Jeg både gleder og gruer meg.
Gleder meg til å endelig komme ett skritt nærmere
ny-oppussa TV-seksjon,
gruer meg fordi jeg VET det er mye pirk-og-tålmodighetsarbeid
foran meg, når det kommer til akkurat
TV-seksjonen :)

Ser kanskje ikke ut som rare greiene på bilder,
men den er ikke liten, og det er mange detaljer som skal males
og resultatet skal jo liksom bli fint ;)




Photobucket

1 kommentar:

  1. Hei.

    Oppussing av møbler er en slitsom jobb for man må være så nøye med arbeidet. Finishen er jo viktig.

    Masse lykke til med jobben. Det trenger du...

    Klem Mona C

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...