entotre


firefem

Annonse

mandag 19. september 2011

Nattesyslene mine ble; Karamell ♥

.
.

Resultatet av nattens sysler:

Photobucket
Etter å ha kokt boksen med søt, kondensert melk i en kasserolle i 3 timer,
ble det til en fin karamell :)

Jeg synes smaken minner om HaPå, mannen syntes den minte om Prim, hehe...

Jeg måtte koke vann 2-3 ganger underveis for å fylle på i
kasserollen, under kokeprosessen, for det fordamper mye.

Hvor økonomisk det er å lage karamell på denne måten,
det tror jeg ikke jeg vil begi meg ut på å finne noe svar på ;)

Men den ble ikke så værst,
selv om jeg har en favoritt-karamell, og det er
mamma sin oppskrift :)
Den får jeg evt. komme tilbake til en annen gang :)

HVORFOR
lagde jeg karamell i natt...?

Photobucket

Jo, fordi jeg trengte karamell i denne
Caramel swiss meringue buttercream - toppingen,
som jeg lagde for å pynte noen cupcakes jeg hadde
liggende i fryseren, siden sist jeg bakte.

Så jeg har ikke bakt muffins denne gangen,
skulle jo ikke gjøre det før litjmor sin 4-års dag, som er nuh snart ;)

Likevel har det jo med bakverk å gjøre,
pynting av bakverk, sådan ;)

Jentene har etterlyst muffins igjen,
og når jeg likevel hadde noen liggende i fryseren siden sist,
så var det greit å bruke dem.

Den ble veldig god på smak,
men jeg har ikke smakt den PÅ cupcakes'ene enda,
siden vi venter på at mannen skal komme
hjem fra Bodø, så får vi kose oss med
hver vår cupcake i kveld isteden ;)

Oppskriften jeg brukte til topping denne gangen,
finner du hos Passion 4 baking
(Jeg droppet Espresso-pulveret)

Mmm ♥

;)

Photobucket

3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...