entotre


firefem

Annonse

tirsdag 2. november 2010

Mitt første Buzzador-innlegg - Eksem Krem



Jeg er en Buzzador.

Det vil si at jeg med ujevne mellomrom,
får delta i ulike kampanjer, for å teste produkter og lignende.

For ca. 1 mnds tid siden, tok jeg steget og fiksa det slik at jeg også
kunne blogge om kampanjene jeg deltar i.

Noen har kanskje lagt merke til Buzzador-logoen i venstre marg?
Den har ingen funksjon annet enn at den
registrerer aktiviteten på bloggen min :)

Nå er da tiden kommet, for første blogg-innlegg hos meg
rundt en Buzzador-kampanje.

Jeg fikk pakken med denne kremen i forrige uke,
og har allerede begynt å teste den selv her i huset.

Jeg har tidligere deltatt i andre kampanjer,
men har ikke blogget om dem :)

Har DU lyst å bli en Buzzador,
ta kontakt med meg på
linni_@hotmail.com,
så sender jeg deg en invitasjon på mail.

Det er kjempeinteressant og ikke minst gøy
å være en Buzzador :)
Man fyller ut et elektronisk skjema,
som igjen gjør at man får tilbud om kampanjer tilpasset
seg selv og sin familie.
Det er heller ingen krav til å takke ja til alle kampanjer man får tilbud om.
Så slik sett står man ganske fritt :)

Nå deltar jeg i en kampanje som
omhandler produkttesting av en eksem-krem.

Stiefel
Physiogel A.I. Creme

På bildet ser dere noen av vareprøvene jeg har mottatt
og skal dele ut til folk som vil teste denne kremen.

I tillegg har vi mottatt en full-size tube,
som vi selv skal teste ut i familien.

Som nevnt er produktet Physiogel A.I. Creme.
A.I. står for anti - itch, som betyr anti - klø.

Her kommer litt produktfakta,
fra heftet som fulgte med produktpakken.

Physiogel A.I. krem er en mild og mykgjørende steroidfri krem som
passer både store og små barn, og som kan brukes daglig
på både kroppen og i ansiktet.

Den er svært drøy i bruk, lett å smøre ut og trenger
hurtig inn i huden og reparerer skadet hud.

Du kan bruke kremen så fort barnet ditt har symptomer på kløe,
tørrhet og irritasjoner i huden.

Physiogel A.I. krem er hypoallergen, dvs. den er uten farge,
parfyme, konserveringsmidler (f.eks. parabener), og emulgatorer
(som binder fett og vann i vanlige kremer) og egner seg derfor
svært godt til selv den mest sensitive hudtypen.

Jeg har også allerede begynt å dele ut
produktprøver - hovedsaklig til dem som har barn med eksem,
ettersom denne kampanjen retter seg spesielt til barn
med eksem.

Likevel vil kremen fungere på voksne også,
og min mann som har hender som tørker ut og sprekker
vinterstid, med blødende sår på fingertupper,
inni hånda og på knokene - er liksom "hovedtesteren" her hos oss.

Jeg og jentene har periodisk eksem på små områder,
og skal også være med på å teste denne kremen.

De som vil være med å teste denne kremen,
kan ta kontakt med meg for å få utdelt vareprøve.

Må den sendes, får jeg ikke dekket porto av Buzzador,
så da er det greit å få tilbake evt. utlegg på dette.
(Sendes i vanlig konvolutt, som brev.)

De som tester produktet bør:

Smøre morgen og kveld i minimum en 6-dagers periode
for å oppnå full effekt på f.eks. kløe.
Kremen kan brukes både i ansiktet og på kroppen,
og den kan brukes både forebyggende og på problemområder.

Produsenten ønsker også at man skal svare på
7 spm, som kan hjelpe dem i å bli enda bedre på markedet.

Produsenten Stiefel, a GSK company,
har mer enn 160 års erfaring innen dermatologi,
og er et av verdens ledende selskaper innen forskning og
utvikling av preparater til behandling av en
rekke hudsykdommer.

Det finnes en hel produktserie i Physiogel.

*Mild sjampo for tørr og eksemutsatt hodebunn.

*Mild dusjgel for tørr og eksemutsatt hud

*Physiogel creme som kan supplere Physiogel A.I. krem, og
er et rimeligere alternativ enn A.I. krem.

*Physiogel A.I. Creme.

Physiogel-serien passer til hele familien,
også babyer, og produktene kan trygt brukes over hele kroppen.

Til slutt slenger jeg med
10 tips fra Stiefel, for deg med atopisk eksem:

1. Unngå hyppig dusjing, og unngå for varmt vann.

2. Bruk lite eller ingen såpe, siden såpen fjerner fettet fra huden.
Avslutt gjerne dusjen med en dose badeolje.

3. Oljebad kan brukes daglig.

4. Bruk fuktighetsbevarende kremer/salver flere ganger daglig.

5. Velg milde fuktighetsprodukter uten parfyme, farge og konserveringsmidler.

6. Ved kløe kan klibad virke lindrende.
(1-2 never hvetekli trekkes i en gaspose i et par liter kokende vann i
ca. 1/2 time.
Vri opp gasposen og bland uttrekket i lunkent badevann.
Bad i 10-20 minutter.
Dette gjelder både barn og voksne).

7. Viktig med god hygiene.

8. Unngå tørr luft innendørs om vinteren, og hold soverommet kjølig.

9. Bruk bomullsklær.
Ull og syntetiske stoffer nærmest huden, samt svette,
forværrer gjerne kløen.

10. Skyll tøyet godt, unngå vaskemiddelrester i tøyet.

Stiefel Physiogel A.I. Creme (og øvrige produkter)
kan kjøpes på apotek,
eller bestilles fra
http://www.apotekhjem.no/

Da håper jeg innlegget var til nytte på flere måter,
og som sagt, ta gjerne kontakt med meg,
både for vareprøve (har noen få igjen)
og for å få invitasjon til å bli en Buzzador selv.

Jeg har valgt å også delta på Buzzador blog,
men det er noe man velger fritt selv om man vil gjøre :)

Jeg anbefaler iallefall Buzzador-konseptet,
og kjenner flere som også er Buzzadorer.

Kjekk måte å få teste ut produkter og tjenester gratis :)

Ha en fin tirsdag.

Klem

Photobucket

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...