entotre


firefem

Annonse

fredag 26. november 2010

Frost, flanell og fredagsskriblerier...



Slik ser det ut på innsiden av soveromsvinduet vårt.
Det er slitt, og skulle hatt et strøk til med
hvitmaling, men dog...
*Brr*

Denne uka har jeg sydd en hel del,
men orker ikke dokumentere alt - ikke enda iallefall ;)

I fjor kjøpte jeg to enkeltseng-sett, som jeg klipte til og sydde sammen til
å passe dobbeldyna vår.

Vi har king size bed, så dyna er ganske stor ;)

Ble noe tøy til overs, etter jeg hadde sydd
sammen sengesettene, og det har jeg sydd et ekstra putetrekk av.

Vinteren, og spesielt jula, da skal det være flanell på sengene.
I jula BØR sengetøyet ha noe rødt i seg,
og helst hjerter også...

Siden det var umulig å oppdrive noe jeg likte,
og hadde råd til - til dobbeltdyna vår - i flanell,
så gjorde jeg et kupp og kjøpte, som sagt, disse to enkelt-settene på tilbud ;D

Midt i adventa ;-P

Jeg angrer ikke på det =)

Jo mere jeg sparer på en handel,
jo lykkeligere blir jeg ;)

Så har det en sjarm og mye omtanke bak,
når man lager seg ekstra arbeid på denne måten,
for å ha noe godt å sove i - sammen :)

Det enkle er ofte det beste,
og jeg bruker ikke hundrevis eller tusenvis på
et "sengeskift"...
Helt DER er jeg bare altså ikke ;D

Jeg har kun gjort det 1 gang,
men det var pga vi ikke ønsket å leie noen brudesuite
da vi giftet oss.

I steden kjøpte jeg et komplett, rålekkert
sengesett, med kappelaken med "skjør" blondekappe,
dynetrekk i champagnefarget sateng med svakt hvitt trykk av roser, med blondedetaljer
og ditto putetrekk.

Har det fortsatt, og det er sååå nydelig ♥

Kan fortsatt pynte senga med det,
det er like fint,
og så har det flotte minner med seg :)

"Innsiden" (den siden vi har mot kroppen) av dynetrekket
er i hvit bomull, så det er fantastisk å ligge i.

Skal nok mye til før jeg bruker en slik sum på
sengetøy igjen,
men det var billigere og mye mer romantisk enn et
hotellrom/brudesuite, der mange andre
har vært før oss ;)

Vel, jeg sydde som sagt et ekstra putetrekk
av left-over tøyet etter flanells-settet,
siden jeg MÅ ha to puter alene i senga *ler*

Så matcher nå alt iallefall ;)

Har fortsatt tøy igjen, nok til enda et putetrekk, om så er,
og vel så det.

Fikk imidlertid idéen om å sy hjerter av hjertene
på stoffet :D

Utfordringen var bare det at hjertene er "skeive",
de her ikke likt formet på begge sider,
og det blir vanskelig å sy sammen da, siden det blir sydd
rette mot rette - og dermed blir det "speilvendt" på ene siden,
men det gikk nå sånn høvelig greit...

De er finere in real enn på bildet,
men med ei snuppe på 3 år rundt beina når man skal
ta bloggebilder, så ble det bare i hui og hast.

De er ikke helt 100%,
men vanskelig å få det til siden flanell er så løst.
Stoffet ville bare rakne for meg, da jeg skulle sy sammen
åpningene for hånd, så ble litt mumling for meg selv
kan man si ;)

Hihi =)

Fått leveringsbekreftelse på gardinene,
benytta sjangsen når jeg først bestilte,
til å bestille en "eggeseparator" *ler*
og et strykeklede...

Får se om det var lurt eller ei ;)

Jeg har ikke tålmodighet til å skille plommen fra hviten
når det blir mange egg i ei oppskrift,
har ofte savna et hjelpemiddel til den oppgava,
så jeg er meeeeeget spent ;)

Ikke var den dyr heller, so da so,
og kledet kosta vel 15 kr ellerno ;-P

Får neppe pakken i morgen,
men har jeg flaks, har jeg den på mandag...

Irriterer meg bare at jeg ikke får hengt opp kjøkkengardinene til
første søndag i advent...

Har litt "TING" med det der ;-P

Menmen, shit happens ;)

Velvel, det får være nok skravling her,
merkes det at jeg er pratesjuk?

Man blir det når man har vært våken i snart 2 døgn i strekk.

Håper virkelig å få sove godt i natt ;)

Nå skal jeg prøve å slappe av litt,
før mann og barn kommer hjem igjen.

Ha en kjempefin fredagskveld =)

Klem

Photobucket

Ingen kommentarer:

♥ Koselig om du skriver en kommentar ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...