entotre


firefem

Annonse

fredag 5. november 2010

Varm sjokolade, og noen tanker...



God fredags morgen :)


Sitter her, med frokosten min,
som i dag ble rundstykke med krydderost,
og varm sjokolade i koppen ;)

Dagen startet med dunder og brak,
mannen hadde forsovet seg, og jeg var totalforvirret *hihi*

Kom meg opp, fiksa matpakken til skolejenta
og fikk henne avgårde med skolebussen.

Har oppdatert meg litt på nett, rundtomkring,
og kjenner at det skal bli GODT med helg! ;)

Neste helg er det farsdag,
så jeg må vel pønske ut en fin gave.

TROR jeg vet hva jeg skal kjøpe fra meg og jentene,
men er litt usikker enda :)
Har en pappa også, som jeg kjøper til,
og hva det blir - må jeg tenke litt mer på.
(Tips mottas jo selvfølgelig med takk ;) ... )

I fjor fikk mannen min en god parfyme
+ et gavekort på massasje på en hudpleieklinikk her i byen.

Vi får se hva det blir i år ;)

Ellers funderer jeg litt over dette med å sette pris på hverandre,
sånn i hverdagen.

I går mottok jeg et brev på FB,
der en god venn av meg fortalte meg at
både han og ei spesiell dame + mange flere
savnet, og satte stor pris på meg.

For ikke så lenge siden,
fikk jeg et brev fra ei annen venninne på FB,
der hun skreiv så utrolig mye fint om meg og til meg.

Sånt varmer så utrolig mye!

Jeg blir rørt når jeg får høre
at jeg har satt positive spor hos andre mennesker,
og berørt livene deres på noe vis.

Jeg har aldri vært en person som har
satt meg selv i høysetet,
jeg har heller vært mer stillfarende rundt
min egen person, og heller prøvd å
løfte frem folk jeg er glad i,
støtte og backe dem opp -
prøvd å være der for dem så godt jeg har kunnet.

Av og til har jeg følt jeg har kommet til kort,
men jeg har iallefall prøvd,
og jeg kommer nok ikke noengang til å slutte å prøve
å være en god venninne og et godt medmenneske.

Det er ikke så enkelt alltid,
men man MÅ prøve :)

Det finnes ufattelig mange mennesker
som er mye bedre personer enn meg (i mine øyne),
og jeg ser opp til dem, og beundrer dem
at de får det til...

Som for eksempel Joralf Gjerstad.
Vår kjære Snåsamann.

Han har viet hele sitt liv til å hjelpe kjente og ukjente,
og har ALDRI bedt om noe tilbake.

Der snakker vi om en mann
som har et hjerte av gull,
et stort og varmt hjerte, som bryr seg om det gode
i livet, og det gode i folk.

Og hans kjære kone, Signe har minst like stort hjerte,
for hun har respektert og støttet opp
om sin kjære manns livsverk.

Slike mennesker har vi alle noe å lære av,
tror jeg :)

***

I går fikk jeg ENDELIG gjort ferdig
innleveringsoppgaven jeg har slitt med i ukesvis.
Jeg ble så forbaska lei til slutt at åååhh!

Men nå er den levert, så nå får det briste eller bære.

Ser forresten at jeg ofte starter setninger på fy-fy vis *ler*
Skal jo aldri starte setninger med "Men" og "Og".
Meeen, nå er jo jeg meg da ;)
Da er det lov ;D

Jeg er litt spent på hva jeg får på oppgaven,
men forventer slett ikke en 6-er på denne.

Får jeg det, så blir jeg forferdelig overrasket.

Men jeg håper jeg ikke stryker, hihi ;)

Har iallefall fått inn noen lover og paragrafer i hodet,
men å kunne dem utenat er ikke like enkelt som
å lese og huske dem sånn halvveis ;)

***

Helga setter inn, om noen timer,
og hadde jeg hatt muligheten, skulle jeg så gjerne
ha fått begynt å pussa opp et par møbler!!!

Jeg har SÅÅÅ lyst å få det gjort før jul,
men skal vel en god porsjon flaks, og tålmodighet til,
før det skjer.

Har jo foreløpig ingen plass å holde til, mens oppussinga pågår - heller,
men...

Lov å håpe... Eller? :)

Burde se over gardinfaget til kjøkkenet - som skal opp til jul.
Usikker på om jeg burde bestille nytt,
eller om jeg kan bruke det i år også.

Lurer på om jeg har drømt at det har falmet,
eller om det ER falmet...

Jammen ikke godt å si alltid ;)

Ønsker alle en kjempefin fredag! =)

Klem

Photobucket

1 kommentar:

  1. Jag förstår så gott att Dina vänner har så mycket gott att säga om Dig. Trots en väldigt kort tid med mailutbyte mellan oss, så har jag sett en kvinna med stort hjärta i Dig!

    Det där med att ge, som Joralf Gjerstad gör, att ge med hjärtat till behövande men också på det viset han ger, och inte be om något.. det är det sanna! Man får så mycket mer tillbaka när man är en glad givare utan baktanke!

    Din frukost ser god ut, speciellt den varma chokladen! Det börjar ju bli tid för sådan dryck nu när kylan tränger sig på.

    Kram

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...