entotre


firefem

Annonse

torsdag 14. oktober 2010

Ny PC, og nye kjøkkengardiner...



Howdy!

Dette er første gangen jeg blogger fra min nye PC :)

Den har til og med en lysende logo på lokket
*Hihi*

Det er en HP Pavillion dv7.
17" skjerm, og jeg har til og med den der
"kalkulator" tastatur-tingen på høyre side.

Så lenge siden jeg har hatt det nå, at jeg husker ikke hva det heter :)

Enda i tilvenningsfasen,
og dette er det første blogginnlegget fra denne nye pc'n :)

Tirsdag reiste mannen og eldstemor til riksen i oslo på
årets stor-kontroll...

Han hjalp meg å få minstemor og min sin bagasje inn i
bilen min, min kjære Elvis, før vi
satte kursen mot barndomshjemmet mitt, og mine foreldre...

Da jeg skulle hente bagasjen, vel fremme,
så jeg ei papp-eske som jeg ikke skjønte hva gjorde der...

Tenkte ikke mer over det,
men da mannen ringte da de var vel fremme
på Oslo S, og avsteget flytoget,
spurte jeg hva det var for ei eske som lå i bagasjerommet.

(Jeg flytta til og med på den tidligere, for å nå tak i
dunken med spylervæske, for jeg måtte etterfylle...)

Nei, han hadde lagt den der...

Ja, men hvorfor? Hva gjør den der?
Er det noe pappa skal ha?

Nei, ta den inn, så ser du...

Og vel inne, med eska, går det sakte men
sikkert opp for meg at det er en NY PC!!!

OH MY GOD!!!

Snille-snille mannen min!!!

Så nå er det tilvenningsfase på ny, stor pc, og mye
lettere for meg å behandle foto + gjøre oppgaver i ambulansefaget :)

Før helga kom også gardintøyet jeg bestilte, for å få nye gardiner til kjøkkenet ;)

I helga ble de klippet til,
og da jeg kom utover til mine foreldre på tirsdag,
og hadde fått lagt litjmor på kvelden,
var det på tide å gjøre dem ferdige. :)

Litt veiledning og hjelp fra mamma,
så ble det ferdige gardiner ;)

Jeg ville jo seff ha bue-kappe, hihi...

Så, med fårikålslukta i hus (jeg kokte fårikål da jeg kom dit),
satt jeg og sydde på de nye kjøkkengardinene :)

I ettermiddag vaska jeg kjøkkenvinduet innvendig og utvendig,
og fikk opp mine herlige, KULE gardiner ;)

Hva synes dere?

Jada, jeg er litt utradisjonell *ler*

Mamma var veldig skeptisk,
men hun vet jeg går mine egne veier, så hun prøvde
å se for seg at det kanskje ble fint læll ;)

Da jeg sendte bilde til henne, etter jeg hadde fått dem opp,
ble hun kjempeimponert over hvor bra det
faktisk ble, i forhold til det hun forestilte seg,
og syntes faktisk det ble kjempestilig :D

Jeg har unger i hus,
og jeg husker godt enkelte gardiner vi hadde hjemme
da jeg var lita ;)
Vil skape noen slike minner for ungene også :)

Så har jeg en mann som er yrkessjåfør, og kjører vogntog
med varer fra TINE - ut i butikkene hver eneste dag ;)

Så, hva passer vel bedre? ;D

Fargene er i hovedsak hvitt og svart,
farger som kommer til å gå enda mer igjen
på kjøkkenet, når vi en gang får pussa det
skikkelig opp + får ny inredning.

Siden jeg vil ha lyse vegger + fliser over kjøkkenbenkene når vi får
nytt kjøkken, fikk mannen velge farge når vi pussa opp
før vi flytta inn...

Han valgte da kornblå...

Så, da har han fått viljen sin i første omgang,
så får jeg den neste gang ;)

Nå er han også mer enig med meg i fremtidige planer og fargevalg ;D

Skal sy grytekluter med kjære Rosa, The Cow, etterhvert,
og så tenkte jeg sy en løper + to brikker til å ha på
kjøkkenbenkene :)

Har jo mer tøy igjen :)

Hvorfor ta seg selv så høytidelig? =)

Jeg synes KU kan være KULT, hehe,
og jeg er MAMMA, og har fortsatt masse igjen
av barnet i meg, så jeg synes disse
gardinene ble freshe i forhold til dem vi har hatt tidligere :)

Gammel stil, moderne mønster :)

Grunnen til buekappe er at naboen rett ovenfor har fullt innsyn til kjøkkenet
vårt, så jeg velger KUN buekapper til kjøkkenvinduet...

Skal man ha noe dagslys inn + noe skjermet innsyn,
så synes jeg dette er den typen gardiner som
passer best.

Samt at jeg synes det er koselig, da det gir litt assosiasjoner
til "gamle dager" ;)

Skal snart finne senga,
må opp rundt 06:00 for å få eldstemor på skola.

Håper litjmor sover bedre i natt.
Mannen dro til legen med henne i dag,
jeg ble hjemme og ventet på at eldstemor skulle komme hjem
fra skola... Vil ikke hun skal komme hjem til tomt hus riktig enda...

Så, nå er litjmor begynt å teste ut astmamedisin, så får vi se hvordan
det går. Håper hun sover bedre i natt.
Hun var så slimete i luftveiene natt til onsdag at hun våkna av
at hun kasta opp.
Kasta opp flere ganger utover onsdagsmårran også,
pga masse slim.

I natt merket jeg tendenser også, så var flere ganger oppe
og gav henne vann.

Kjenner det hadde vært godt å få sovet skikkelig ut,
men klokka løper, og her sitter man da, etter
alle dagens gjøremål er gjort.

Pakka sammen trampolina i dag også,
så nå slipper vi å tenke på den, når den første snøen faller...

Nei, det skal bli GODT med helg igjen :)

Ellers sliter jeg max med neste innleveringsoppgave,
så bloggen blir sistepri om dagen pga det også,
men skal innrømme at denne uka har den vært nedprioritert mest
pga pc-problemer :)

Velvel...

Tenkte jeg skulle få laget et innlegg i morgen også ;)

Klemklem

Photobucket

2 kommentarer:

  1. Ønske dæ ei god helg!
    God bedring til lillesnuppa, gratulere me ny pc og lykke til me innlevering.
    Kule kugardina :D Innsyn e ikke nå bra.. har ett vindu på kjøkkenet som e veldi åpent.. men snart ska det stenges igjen me persienna eller no.. :)

    Klæm Trine

    SvarSlett
  2. GRATULERER MED NY PC:))))
    Weeeeee.........

    Jøsseball for noen skikkelig artige gardiner:))))
    Sånne hadde jeg garantert kjøpt meg om jeg hadde funnet i en butikk (jeg kan nemelig ikke sy).

    Masse god bedring til vesla!

    Millaklem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...