entotre


firefem

Annonse

fredag 24. september 2010

Prosjekt Prinsesserom - Før-bilde Boom!



Da vil jeg presentere første del av:

I fjor høst begynte vi nemlig så smått på et oppussingsprosjekt,
soverommet til minstemor i huset.

Jeg trodde ikke det var så langt tilbake som november 2009,
men det var det alstå.

Måtte nemlig lete godt etter før-bildene ;)

Her kommer imidlertid bilder fra hvordan det så ut,
da vi starta opp i fjor:

Her står jeg i døråpninga mot gangen.
Der dere ser hull i panelingen, er der ytterdøra var da vi kjøpte huset.

De forrige eierne hadde nemlig flytta inngangen fra sokkelen,
og opp til hovedetasjen, og satt ytterdøra inn i røystet...

Ikke særlig smart, for de hadde ikke laget noe ekstra vindfang eller noe der...
Og den siden av huset, er den som er mest utsatt for vær og vind ;)

I tillegg ødela de jo et soverom i hovedetasjen,
noe vi syntes var veldig upraktisk,
siden vi har to barn :)

Her står jeg i kråa ved "den gamle ytterdøra".

Skikkelig flott julekunst på vinduet ;)

Vinduet fant vi forøvrig inni en skyvedørsgarderobe
da vi flytta inn *ler*

Her har jeg bare forflytta meg til neste hjørne,
det hjørnet man ser på det første bildet fra dette rommet :)

Døra har vi kjøpt ny, da det sto ei furudør med glassvindu i her,
da vi flytta inn :)

Den døra flytta vi ned da vi lagde ny inngang i sokkelen,
så den står mellom den nye yttergangen vi lagde,
og innergangen i sokkelen.

Vurderer å male den hvit etterhvert.

Planen er å få slike dører som dere ser på bildet over her,
til alle rom i huset :)

Her står jeg i hjørnet ved det kunstneriske vinduet,
og der ser dere "hullet" etter der ytterdøra sto.

Legg merke til det "fancy" gulvet da ;)

Er belegg, og jeg takler ikke gulvbelegg *ler*

Dette er vel det siste bildet som ble tatt av veggene i november i fjor.

Veggene er strippet for panel,
og mannen er her begynt å legge nye takplater,
da det gamle taket var både skittent, gult og forferdelig stygt.

Her ser dere noe av gamletaket, og litt av de nye takplatene
heeeeelt nederst i høyre hjørne.

Litt av en fargeforskjell kan man si ;)

Dette bildet er tatt i dag,
mannen la ferdig taket da han kom hjem fra jobb i dag.

Da hadde det stått halvferdig kjempelenge,
rommet ble rett og slett bortprioritert i månedsvis
pga andre prosjekter og manglende tid...

Nå har vi starta opp igjen,
og jeg gleder meg sååå til å følge utviklinga SELV,
og til å innrede lillesnuppa sitt eget soverom :D

Så, endelig ble det et litt "årn'tli" innlegg herfra :D

*Gliser fra øre til øre* ;)

Håper det er no artig å se på TV i kveld :)
Tips til film, kanal, klokkeslett?

Uansett, ha en koselig fredagskveld :)

Klemmer fra

Photobucket

5 kommentarer:

  1. Så moro å følge med helt fra starten!
    Gleder meg til å følge med videre:-)

    Ha en flott helg!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Ser ut som det var mye jobb å få prinsesserommet klart. Gøy å begynne på innredningen! Takk for titten på en trivelig blogg =)

    SvarSlett
  3. så spennanes :D glær mæ t å se utviklinga ;)
    Ha en flott fredagskveld!

    Klæm

    SvarSlett
  4. Tihi, bra du forklarte hvor vinduet var, for jeg klarte ikke for ALT i verden å huske noe vindu der når jeg var der første gangen og dere faktisk enda brukte den inngangen:p

    Blir nok megabra dette skal du se, og KLART det er deilig å endelig være i gang igjen!!

    klem å nuss å sånn der:D

    SvarSlett
  5. Weeeee.... skikkelig totalforandring, dette er morro å følge med på!
    Kommer til å bli en prinsesse verdig oxo dette:)))

    Gleder meg alt til flere oppdateringer:)

    Ha en flotters helg!

    Millaklem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...