entotre


firefem

Annonse

torsdag 14. juli 2011

Nille's Skolestart-kampanje! Masse bilder + videosnutt

.
.

I dag har vi nok en gang testet sekken litt igjen :)

Siden snuppa brygger på en forkjølelse
har jeg ikke hatt lyst å sende henne ut i regnskurene
(les; skikkelig styrt-regn),
men regntrekket ble også testet i dag - på en litt annen måte ;)

Photobucket
Bildene over:
Jeg synes det gikk greit å regulere bryst og magestropp på sekken,
bildet ble litt rart men det viser iallefall stroppene ;)

Veldig kjekt å ha disse stroppene når sekken skal brukes på turer,
eller på dager der sekken kanskje veier litt ekstra pga ekstra klær og utstyr :)

Har også fått justert avlastningsstroppene øverst på bæresælene på sekken,
og disse er jeg kjempefornøyd med, da sekken blir liggende godt
inntil ryggen når man får justert og tilpasset disse stroppene til å passe
barnets rygg/nakke.

SUPERT!

Hun hoppa og spratt litt med sekken også, og den var helt fin å ha på ;)
Gleder oss til å teste den med litt mer vekt i, i dag var det ikke så
mye oppi sekken, men den virker fin og romslig :)

Photobucket
Bildene over:

Sekken med regntrekk FØR vann-testen.
Tørt og fint, og passer sekken både når den inneholder lite, og
når den er mer velfylt :)

Dusjen ble satt på laveste trykk, såvidt det pipla vann ut,
og styrken på vannet fra dusjen er mye mindre enn når våre typiske
nordlandske styrtregn-skurer setter inn ;)

Så jeg fant ut at dette måtte da være en ypperlig test-måte,
når det er opphold ute, samt at snuppa brygger på en
forkjølelse og jeg ikke vil sende henne ut i skikkelig regnvær akkurat nå
(og de som har fulgt bloggen, vet hvorfor jeg ikke vil
utsette henne for unødvendig sykdom )...

Jeg ble litt skuffa over regntrekket, da sekken ble litt våt gjennom trekket.
Snuppa her går ned til bussen på morgenen, og står og venter til den kommer.
Når hun går av bussen ved skola, er det også et lite stykke å gå,
og på dager med skikkelig regn, så vil nok ikke trekket
holde sekken skikkelig tørr, uten at man impregnerer regntrekket på forhånd.

Jeg vet ikke om det kun er på den sekken vi fikk at det kan være en
"feil" med trekket, at det ikke er impregnert fra fabrikken eller noe sånt,
men dette er vår opplevelse av det.

Siden vannet ikke prella godt nok av trekket,
samla det seg nederst, og gjorde trekket ganske vått der.

Så jeg vil anbefale å impregnere trekket med en impregneringsspray før bruk,
samme type som man bruker på telt, tenker jeg :)
Det skader jo ikke uansett ;)

Trekket tørker imidlertid ganske raskt på et varmt bad.

Her kommer en liten videosnutt, tatt med mobil, fra regntrekk-testen.
Trykket på vannet virker hardere på filmen enn det var i virkeligheten,
av en eller annen merkelig grunn.
Det var på laveste hakk på vannstyrken, så det var såvidt at vannet
rant fra dusjen :)

Uansett; De som har opplevd skikkelige nord-norske
styrt-regnskurer, vet jo at de er myyye kraftigere enn
denne dusj-testen ;)

Trykk på play på videosnutten under, for å se testen.



Videoen over:

Vannet preller jo noenlunde av trekket,
og jeg trodde ikke at det ville trekke gjennom trekket - etter så kort tid
som det var utsatt for vann, men det gjorde det - som dere ser av
bildene i midten av innlegget.

Likevel tror jeg nok at trekket vil fungere supert,
bare det blir impregnert først :)


Det var det hele fra dagens testing :)

Photobucket

Klem


Photobucket

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...