entotre


firefem

Annonse

mandag 4. juli 2011

Et lite planteprosjekt...




Photobucket

Jeg har alltid ønska meg en hjerteformet eføy-plante,
men hver gang jeg skulle ha kjøpt meg det,
så har det kommet noe i veien.

Jeg har blitt distrahert av andre tilbud *kremt*,
eller rett og slett IKKE huska hva det var jeg dro til byen for,
før jeg kom hjem igjen - og da gjerne på lørdager ;)

Så i januar tok jeg mot til meg, og kjøpte en liten eføy, en krukke og en
hjerteformet espalie.

Da jeg kom hjem, satte jeg dette sammen, og surra de rankene som var der,
rundt hjertet...

Dere ser på januar bildet hvordan det ble i starten.

I mai mista jeg 2 av rankene som var i potta,
de bare visna, helt uten videre - så
ble litt tynt på venstre side, men jeg har tatt avleggere, og skal
etterhvert forsøke å plante ned igjen, slik at jeg får det
like tykt på begge sider :)

Er egentlig ganske fornøyd med den, slik den er i dag,
på juli-bildet ;)

Den vokser veldig fint,
og jeg har gitt bort et par avleggere til mamma også,
så vi får se hva hun finner på med dem, etterhvert :)

Ei uke etter jeg kjøpte alt jeg trengte til dette prosjektet,
så fikk de inn slike på rema 1000, som var ferdige ;)
Ikke akkurat samme type eføy, men dog.

Likevel synes jeg min er finere,
og jeg er litt stolt av den, da jeg selv har bygget den opp =)

Med tiden blir den nok enda finere,
håper jeg ;)
Skal rydde litt opp i den etterhvert,
knipe av noen blader som ødelegger formen osv.
Så kommer sikkert innlegg etterhvert også,
dersom jeg får den slik jeg ser for meg at den skal bli ;)

Jeg er ikke så fryktelig flink med blomster,
og får stort sett bare til Orkidéer, hihi ;)

Har én plante jeg har hatt i over 10 år nå,
og det er en slags palme-aktig grønnplante,
som jeg kjøpte på coop mega i 2001 ;-P

Burde vel egentlig skaffe meg enda større krukke, og plante den om igjen.
TTT ;)

Andre som har hatt slike planteprosjekter?

Er gøy når man får det til ;)

Ha en fin mandag =)


Klem

Photobucket

1 kommentar:

  1. Jeg får ikke til Orkideer...glemmer alltid å vanne dem, så ikke så rart de dør her hos meg. Gøy å lykkes med planter, Eføyen din ble flott!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...