entotre


firefem

Annonse

mandag 22. mars 2010

Gangen oppe, før og etter bilder...


Den banner-saken min ble et kapittel for seg selv...

Har juksa til bakgrunnen siden jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle flytte banneren/headeren.

Så nå ble det til å leve med, iallefall sånn høvelig ;)

Etter å ha bala og styra med designet på bloggen hele dagen,
ønsker jeg nå å vise frem et par bilder av forvandlingen av gangen vår i hovedetasjen.

Oppussinga foregikk på sensommeren 2008...

Her er bilder av gangen FØR:

Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Her er fra stua og mot det som skal bli soverom til litjmor (på kortveggen).
Innpå der maler jeg kommoden nå ;)

De forrige huseierne hadde flytta inngangen fra sokkelen, og opp til hovedetasjen,

så det rommet rett frem, hadde de tatt til yttergang.

Vi flytta inngangen tilbake dit den skulle være, og skal lage til soverom for

litjmor der i steden.

Greit å ha soverommene på samme plan når barna er så små synes jeg :)


Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Ikke vet jeg hva de forrige huseierne tenkte på da de skulle fjerne
inngangen til kjøkkenet...

Rett frem var det altså en inngang til kjøkkenet.

Løsningen for å få den bort, var i mine øyne utrolig merkelig...

Menmen...

Til høyre, like ved sikringsskapet som var malt troll på, er soveromsdøra til
eldstejenta.

Rett innenfor den igjen (ser ei smaaal stripe), er inngangen til stua.

Der skal vi etterhvert få ei dør med "vindu"/glass i.

Til venstre er trappa.

Der var det smale stolper som gikk helt fra gulvet, og rett opp i taket.
Ikke pent i det hele tatt.

Døra man skimter såvidt til venstre er baderomsdøra :)

ETTER:


Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Hvis man ser bort fra gulvet, løperen og taklampa, så ble jeg strålende fornøyd ;)

Veggene er i cappucino og listverket er i bomull.

Taklampa SKAL byttes ut etterhvert, det samme med gulvet.


Er ikke helt ferdig å male rundt døra på rommet rett frem ser dere :)

Det blir ;)

Gangen er forresten ikke riktig så smal in real som den ser ut her :D

Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Flaks for oss hadde produsenten mer igjen av 70-talls panelet, så vi fikk satt igjen veggen mot kjøkkenet på en fin måte, og slapp å skifte ut panel,
eller lure det til med et som bare lignet ;)

Jeg ønsket også en halvvegg ved trappa, istedenfor stolper hele veien,
så mannen min fiksa det :D

I tillegg brukte vi en del av de gamle stolpene, pussa dem ned, fresa alle hjørner, og brukte dem som stolper oppå halvveggen.

I taket fresa vi ut kantene på en bjelke, og lagde til for å feste stolpene i :)


Synes det ble bra jeg :)

Trappegrinda er nå malt hvit, som man ser i et tidligere innlegg på bloggen,

og det mangler fortsatt litt listverk, men det kommer opp når vi får stuedøra på plass tenker jeg :)

Det var en bitteliten omvisning i gangen i hovedetasjen, hihi.


Skal vise frem mer av huset etterhvert, men TTT...

Eller; TTJLTFL... som i ting tar j***** lang tid for Linnie ;)
Men det blir, det BLIR ;)

Nå skal jeg slappe av litt, og så får jeg snuse mer på kommoden utover kvelden.


Har hatt strålende sol i dag, men nå laver det ned - igjen...

Svigerfar har fått tak i noen deler, så kanskje fresen vår blir okey igjen snart :D

So long ;)


Klemmer fra


Photobucket

5 kommentarer:

  1. så flott d ble.elsker malt panel.det blir så stor forskjell,lyst og fint:)

    SvarSlett
  2. Hei.

    Så fint og lyst det ble. Deilig å få pusset opp sånn at en kan være fornøyd med løsningen selv. Men lurer på en ting. Er det ene bildet speilvendt? Bare ser på sikringsskapet.

    Har selv et par prosjekter i hodet, men det er verre å få det ut i praksis. Maling er ikke det verste, for det som skal males er små veggflater.

    Men, men... Får se til våren. Da er det lettere med tanke på lufting og slikt.

    Ha en fin kveld.

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  3. Så flott det ble!!
    Elsker hvite vegger, man kan liksom pynte opp med hvilke farger man vil, også blir jo rommet mye triveligere og lysere og større:-)
    Ha en strålende tirsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Skal si det er forskjell på før og etter, artig å se hvor fint ting kan bli! :))))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...