entotre


firefem

Annonse

mandag 26. april 2010

Ting...



I helga har vi vært borte på besøk hos mine foreldre.
Jeg ga meg selv totalt bloggefri, selv om jeg kunne blogget hver dag ;)
Jeg har så smått tittet innom dere, og kommentert hos noen,
for HELT borte, klarte jeg IKKE å holde meg ;)

Lørdag var jeg i byen og shoppa litt.

Der kom jeg over denne nydelige boksen ♥

Den ser litt grå ut, men den er hvit med grå skrift på :)

Tenkte å bruke den på badet, til å ha hårbørster, hårstrikk osv oppi.
Om den havner et annet sted, til annet bruk etterhvert, gjenstår å se ;)

Syntes bare den var så nydelig at jeg bare måtte ha den :)
Med påskriften "Ting", kan den jo brukes til hva som helst ;)
Alltid kjekt med en "Ting"-boks, særlig når den er så nydelig som dette :D
Man blir vel aldri helt tom for "Ting" ? Hihi ;)

Ellers har jeg da endelig fått orden i gardinstyret her,
så nå kan jeg endelig bytte ut det ene settet med panellengder som henger i stua.

Jeg pleier å ha ensfarget panellengder "bak" mønstrete panellengder,
slik at det går an å trekke for vinduene dersom man føler behov for det.
Her har vi jo naboer på ALLE kanter, og jeg synes ikke det er så
veldig artig at de hele tiden skal ha fullt innsyn til oss, og følge med på alt vi gjør.
Ikke at vi har noe å skjule, men det er ikke noe artig å føle seg overvåket heller, hehe :)

Før jula 2008 kjøpte jeg meg 2 sett med panellengder på Europris.
Rett og slett pga jeg ikke hadde råd til å kjøpe de andre steder.
Så det ble et sett røde panellengder med hjerter, og ett sett helt hvite.

De hvite var jeg så "smart" at jeg vaska før jul nå sist, og de både krympa (over 20 cm!!!)
+ ble ekstremt krøllete. Jeg strøk i timesvis, i 2 omganger, for å få dem slette.
Jeg dampa dem, ingen nytte, jeg brukte til og med strykespray og strykestivelse,
Men neida, de var og ble krøllete.

Likevel, med tanke på fullt innsyn, dersom jeg ikke hang opp dobbelt for vinduene,
så kom de opp læll, og jeg HATER å henge opp krøllete gardiner, eller legge på krøllete duker.

Eneste trøsta var at jeg hadde fått sydd nye julegardiner til stua, som var lette å stryke.
Så selv om man er i akutt nød for gardiner, så anbefaler jeg ikke Europris sine.

Har kun dårlige erfaringer med gardiner derfra, dessverre.

Jeg har et sett brune med hvitt mønster på, på hobbyrommet mitt, og de er helt ok,
Men nå har de jo heller ikke vært vaska.
Blir nok bare rista de, tenker jeg, slik at støvet blir borte av og til.
Hobbyrommet er dessverre lite i bruk, pga lite tid, så er jo ikke så mange som
ser der læll.

Nei, skal man bli fornøyd med gardiner og sånt no, så bør man vel satse på
kid og andre butikker, eller bestille skikkelig tøy og få hjemmesydde gardiner - slik jeg har
gjort med vår/sommer gardinene i fjor, julegardiner 2009 og nå de hvite ensfargede
som jeg skal ha bak vår/sommer gardinene.

Får se om jeg får tatt noen bilder når jeg får dem opp,
er ikke så himla glad i å vise frem bilder fra stua, da veggene er så som så, og jeg
ellers ikke har fått helt på plass den stilen jeg ønsker enda.

Er noe med det, man ønsker at alt skal være slik man drømmer om,
når man skal blogge om det og vise det frem... ;)

Men... Det blir... det BLIR ;)

Tusen takk for alle kommentarene jeg har fått siden jeg blogga sist,
og så ser jeg at jeg har fått noen nye følgere igjen, og sånt er kjempeartig :D
Setter veldig stor pris på det.
Er så gøy å se at folk følger og kommenterer bloggen min :)

Ønsker dere en riktig flott mandag :)

Klemmer fra
Photobucket


3 kommentarer:

  1. Hei Linnie.

    Panelgardiner er fint det, men ikke krøllete. Har kjøpt flere lengder på Europris, men de har ikke blitt vasket ennå. Men jeg kan tenke meg at de krymper. Kjekt å vite, for da bare henger jeg de til lufting. Blir jo sjelden møkkete siden ingen får røke her inne. Må bare nevne at mine lengder er kjøpt på lagersalget til Europris og da betalte jeg kun 5,- pr pakke på 2. Billig vettu...

    Ha en fin dag.

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja, det var billig :)

    Røyker ikke her heller, noen av oss, så slik sett blir jo ikke gardinene møkkete, men de samler nå støv de periodene de henger oppe.

    Europris har tidvis mange gardiner som er skikkelig stilige å se på, men sånn praktisk så takler jeg ikke å stryke i flere omganger i timesvis uten å få gardinene slette.

    Så Europrisgardiner har blitt handlet inn pga vi rett og slett ikke alltid har hatt råd til å handle gardiner andre steder, men etter jeg begynte å bestille tøy, og sydd gardiner av det, så er jeg mye mer fornøyd, de er lettstelte og kan vaskes og strykes uten problem :)

    Ikke har vi KID i byen, så er jo ikke bare å løpe for å slå til på tilbud de har der heller :) Må ha 20 lengder tilsammen i stua, for å få dobbelt. 10 mønstrete og 10 ensfargede, så blir fort dyrt.

    Skulle bare ønske det var opplyst at gardinene fra europris ville krympe både i lengde og bredde etter vask, men jeg skal bruke dem - til andre ting. Har nemlig sy-planer ;)
    Så helt bortkastet er de nå ikke =)

    Men er noe med det, jeg holder meg borte fra 100% bomull heretter *ler*

    Europrisgardinene som henger på hobbyrommet kommer aldri til å bli vasket, rett og slett fordi de er for fine til å bli ødelagt ;)

    SvarSlett
  3. Haster som snarest innom deg jeg:)
    Kul boks da:) Sånn en er kjekk å ha!!

    Ønsker deg en fortsatt fin mandag,klem Lillebølla

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...