entotre


firefem

Annonse

søndag 9. januar 2011

Ett Bilde Om Dagen 2011 - 8 & 9 Januar



Blir jo litt små glimt av interiørdetaljer og sånt
innimellom - når man tar ett bilde om dagen,
og det veier kanskje litt opp for manglende interiørinnlegg for tiden :)

Her kommer bildene fra 8 og 9 Januar :)

8. Januar - Elvis Bursdag, han ville fylt 76 år om han hadde levd. Tente et lys for ham :)


Photobucket

Dagens bilde 9. Januar - Julestemninga hersker fortsatt i trappenedgangen,
og jeg tar det med knusende ro, og blåser i både de hellige tre konger og knut ;-P
HER går det nemlig i VÅRT tempo, åkke som ;)

Photobucket

Desember ble et eneste stress og kaos for meg/oss,
pga mye uforutsette ting som skjedde og en kjempetøff innleveringsoppgave
for min del.

Innimellom skulle gaver handles, det skulle bakes til jul,
noen julegaver skulle lages (sydde noen), juleverksted + baking med jentene
skulle gjennomføres, bakedag med min bror med familie skulle også gjennomføres,
og så videre i det uendelige...
Jeg endte ofte opp med å ta seinkveld og natt til hjelp for å komme i mål med
innleveringsoppgava + flere svære KRUS med kaffe for hver økt,
kun for å klare å holde meg våken og henge med...

I romjula ble jeg syk, og hangler litt enda (orker ikke gå inn på årsak),
så jeg føler egentlig at hele desember + jula har gått meg hus forbi.

Hadde en suuuperduper lillejulaften og julaften da, for all del,
og ellers mye kos, men alt ble som et knips - så var hverdagen her igjen.

Så vi skal nyte jula litt til.
Den skal ut føøør februar altså, hehe, men ja... :)

Jeg skal være så ærlig å si at jeg skjønner ikke helt stresset med å kaste jula ut
1. nyttårsdag...
For det første går man jo heeelt i mot gode gamle juletradisjoner (trettendedag jul og/eller tjuende dag jul), pluss at når man først har ordna og styra for å stelle i stand jul,
så må man jo la jula få være i huset ei stund også, ikke bare ei ukes tid med juletre, og så ut :-S

Jeg skjønner heller ikke alle de som akker og oier seg over de som lar jula være i hus
ei stund ut i januar heller, for det er da vitterlig helt normalt - og helt etter gamle skikker :)
For de som er opptatt av tradisjoner og slikt...

Vi og mange med oss følger ikke nødvendigvis disse trettende og tjuende dag jul,
men det er mye pga når all julepynt og lys blir pakket bort, så blir jo alt bekmørkt og trist.

Mørketia varer jo noen måneder til,
så hvorfor ikke nyte julas lys og varme lenger enn til 1. Januar?

For meg er ikke jula begynt før lillejulaften,
men jeg vet mange føler de har jul fra de setter den første julepynten frem,
så noen føler kanskje at jula har vart leeenge.

Velvel :)

Grunnen til at jeg skriver rundt dette akkurat nå,
er at jeg kjenner jeg blir provosert over alle som skal mene
noe negativt om "folk som lar jula vare utti januar"
eller "folk som har jul i januar"...

;)

Ikkeno værre enn det lixom, hihi ;)

For all del, folk må gjøre og mene som de vil,
men jula mi vil jeg ha i fred ;)

I går hadde vi hjemmelagd pizza, i dag blir det tandoori :)

Eldstejenta vår ønsket seg dessert i helga,
eller hun har ønska det siden vi kom hjem fra juleferie.

Vi pleier sjelden/aldri å ha dessert,
men i jula blir det jo en del av sånt no, ikke hver dag, men så og si hver dag,
så da var det vel litt brå overgang for snuppa ;)

Så jeg lovte henne dessert i løpet av helga,
og i går fikk hun lov å lage sjokolademoussé alene for første gang,
jeg bare fortalte henne hva som skulle måles opp, hvor mye osv,
rekkefølge oppi mixeskåla og sånt no, og det ble kjempebra.
Tipper det smaker kjempegodt også - ikke smakt enda ;)

Så blanda jeg jordbær og appelsingelé sammen i ei skål,
siden mannen ikke er no særlig glad i sjokolade-greier ;)

Vaniljesausen er kjøpt, for jeg synes den er kjempegod den man får kjøpt ferdig :)
Piano sin :)

Så blir dessert for enhver smak etter middagen i kveld ;)

Har forresten et annet tips når det kommer til dessert,
men det skal jeg dele en annen gang ;)

Ha en fortsatt fin søndag =)

Klem

Photobucket

Ingen kommentarer:

♥ Koselig om du skriver en kommentar ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...