entotre


firefem

Annonse

tirsdag 16. mars 2010

En strålende tirsdag...

God tirsdags morgen :)

I dag våkna jeg rundt halv sju, for å oppdage at vekkerklokka hadde tatt kvelden.
Altså, mobilen.
Den er helt ny (fikk den til bursdagen min i juli), ladda den opp i går KVELD...
Den pleier å holde lenge på strømmen også...
Er bare glad jeg våkna, vært kjipt å forsovet seg liksom. :)

Fant den oppi senga da, så mulig den har ligget der hele natten, uten dekning, og brukt opp
strømmen på å søke etter dekning.

Dekninga her vi bor er ikke den beste, VELDIG irriterende, men sånn er det bare :)
Bor jo på et tettsted like utenfor Mosjøen, så dekninga burde jo være god.
Det er den altså ikke, men kan jo ha en sammenheng med fjellene rundt + skogene rundt oss.

Ich weiz nicht...

Sola skinte iallefall da jeg sto opp, så dagen blir forhåpentligvis strålende :)

Foto: Linnie's interiør og oppussing

I dag har jeg lyst å vise frem en gammel skatt.
Denne kista er håndlaget av farfaren til mannen min :)

For flere år siden (2003-2004) skulle jeg prøve å pusse den opp, men ga opp.
Brukte ukesvis på å få av den malinga som var oppå lokket, og etter å ha slitt ut pussepapir til hundrevis av kroner, til pussemaskin, så ga jeg da opp...

Malinga er nemlig hjemmelagd, og steinhard.
Ikkeno tull de lagde før i tiden nei, det skal være snickers og twist...

Har tenkt å gå på med nytt mot sånn etterhvert, men er usikker på farge.
Nå er jeg inne i en sånn "mest mulig lyse ting" periode, samtidig som jeg
elsker å bryte med og skape kontraster med svart.
Men svart kiste...???
Nææ...

Tenkte å se om jeg fikk tak i no smijernsbeslag for å pynte opp med også...
Vært så artig å gjort denne kista til et smykke i huset...
Vurderer noe tekst på lokket...

Noen som har forslag til meg om farger eller annet? :)

Foto: Linnie's interiør og oppussing

Det er med flauhet jeg i dag har bestemt meg for å vise frem vår lekre tapet på vaskerommet.
Enn å LEGGE noe så ufattelig fælt på veggene da??
*Grøss*

En ting er helt sikkert, vaskerommet SKAL pusses opp etterhvert.
Og om jeg synes det tar for lang tid, før vi kommer i gang, så kommer jeg til å
kjøpe maling som passer til våtrom, og male over,
for ALT er bedre enn det der.
Det roper 70-tall deluxe det der...

Den der tapeten er så langt i fra MIN smak som man har mulighet for å komme.

I går fikk jeg fjerna resten av beslagene på skuffene på kommoden jeg driver å pusser opp,
og så fikk jeg sparkla skuffene ferdig.
Tenkte å få pussa i dag, men vi får se.

Mannen har klart å lagra ting inne på rommet jeg jobber på, igjen, så må jo rydde ut derfra før jeg får pussa...
Hihi :)

I dag kommer det en elektriker igjen...
Mannen satte i et: Æo! og viste seg deretter med Einstein-sveis etter å ha åpna oppvaskmaskina i går ettermiddag.

Slik kan vi IKKE ha det, redd for at ungene skal få støt i seg.
Var ikke sånn før vi fikk skifta til automatsikringer, så håper det er de som har gjort en feil, for da får vi det på garantien, istedenfor å måtte punge ut med enda mer cash...
Elektriker er dyrt.

Dette MÅ gjøres noe med uansett, for dette er jo livsfarlig.
Så kommer det til å koste oss ekstra penger, så får det bare stå sin prøve.
Kan ikke ha det sånn.

Skal se om jeg får gjort noe spennende i dag, håper jo å få pussa og grunna kommoden, men kan ikke det med litjmor rundt meg.
Hun er så utrolig hjelpsom ;)
Så jeg tror jeg må vente til jeg har anledning til å drive på alene :)

En fin tirsdag ønskes alle som titter innom bloggen min :)

Klemmer fra
Photobucket

5 kommentarer:

  1. hi hi den tapeten var jo nesten kul! Men skjønner at det kan bli litt i overkant mye da ;)
    Fin kiste, og så gøy å ha! Svart kiste kan bli flott det! Eller hva med grå? Evt en dus farge for å bryte? Blir spennende å se resultatet uansett.

    Håper dere får ordnet det med strømmen...hørtes ikke mye bra ut :(
    Så fint bilde av deg du har lagt ut!

    Ha en fin dag, uansett hva det blir til!
    Klem

    SvarSlett
  2. Ha en fin dag! :)
    PS! Den tapeten var litt kul, men litt i overkant. Tar seg sikkert ut som et innrammet bilde på et kult retro-stils hjem :)

    SvarSlett
  3. Hei.

    Moro at du vil være med på pay it forward. Send meg adr din (monaceh@hotmail.com) så vil du motta en gave innen 365 dager.

    Fin kiste du har. Den kan bli fin i både svart, hvit og grå. Spørs hvordan du har det ellers. Du kan jo også evt pusse kantene på den, så den ser litt slitt ut og.

    Retrotapeten har nok hatt sin storhetstid. Minner meg litt om tapeten vi har inni skapa på soverommet. Skikkelig 70 talls.

    Ha en fin dag.

    Klem fra Mona C♥

    Fint bilde av deg...

    SvarSlett
  4. Nina: Takk :) Ja, tapeten er litt i meste laget på et helt rom, hihi ;) Jeg liker litt mer rolige tapeter egentlig :)
    Ja, den er kanskje kul i små-små doser, men...hihi ;D

    Christin: I like så :) Ja, enig med deg angående tapeten; sikkert fint i et hjem som kjører en slik stil :) Jeg har bare sett meg utrolig lei på den ;)

    Mona C: Aldri vært med på PIF før, men høres morro ut, så her skal jeg i tenkeboksen for hva jeg skal gi videre når det er min tur :) Gøy! :D

    Har litt lyst å ha kista lys, og med smijernsbeslag, har fundert litt på å pusse den litt slitt etter oppussing, så vi får se hva det blir til :)
    Ja, tapeten er heftig, hihi. Ok i små doser, men på vaskerommet er det skikkelig overdose ;)

    Takk for hyggelige kommentarer og tips :)

    Tar til meg alt av tips og råd, så siler jeg ut etterhvert til jeg finner ut hva som kanskje passer best hos oss :)
    Mislykkes man en gang, så får man bare samle mot til å prøve på nytt, hihi ;)

    Klemmer

    SvarSlett
  5. Hahaha! Herrlig tapet-vi hadde noe lignende på vårt vaskerom-grusomt skjønner godt du vil male over!!

    Ha en finfin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...