entotre


firefem

Annonse

onsdag 17. februar 2010

Litt av hvert...

Får ikke vist noen andre bilder i dag enn dette vinterbildet jeg tok for ca. 2 år siden.
Det er sååå vakkert, synes jeg selv *rødme* ;)
Jeg tok fullt av bilder av dette motivet, og ingen har helt like farger :)
Artig :)
Synes alle blogginnlegg bør ha minst 1 bilde, så da falt nå valget på dette i dag ;)

I dag har vi fått resten av sofaen vår.
Vi hadde en buesofa fra 90-tallet i stoff fra før, men nå har vi 3+2+1 i svart skinn ;)
Herlig!!!
Ble aldri tatt noe før-bilde igrunn, kjipt, men skal prøve å komme sterkere tilbake med
etter-bilde iallefall, hehe :)
Må bare få flytta på et bilde og to lampetter først, slik at det blir balanse i ting her :)
Denne sofagruppa tar myyye større plass enn den gamle sofaen gjorde ;)

Hatt lyst på svart skinnsofa i flere år, mye pga det er stilig, svart er tidløst og står til alt
men det er andre grunner også ;)
Vi har to barn, og med barn i huset er det kjekt å ha møbler man kan vaske av uten å måtte rense, og lyse stoff-møbler har en lei tendens til å bli grå-aktig etterhvert, eller flekkete, særlig om man har unger i huset.
Det er stilig, men for vårt vedkommende blir det nok ikke hvit/lys stoff-sofa på flere år enda.
Hvem vet, det kan jo komme noe helt genialt nytt og superstilig innen møbler før jeg rekker å titte på lyse stoff-møbler engang ;)
Trendene forandrer seg hele tiden, spennende ;)

Har nå også fått et hjørnebord her, så da fikk jeg endelig et sted å sette IKEA-lampen, som vi fikk i julegave. Mener den heter Knubbig, den største typen :)
Det ble veldig fint, men tror jeg må ha en svakere pære, for det ble jo rene glødekula med den pæra som står i nå, men den får fungere enn så lenge :)
Alt til sin tid ;)

Snart er det vinterferie for eldstemor her, og da tenker jeg at jeg tar begge jentene med utover til mamma og pappa :)
Mannen må jobbe, som vanlig ;) - men jeg vil gjerne at snuppa skal ha en følelse av ferie, hver gang det er ferie fra skola.
Det har mye å si :)
Husker jeg ofte reiste til min mormor og morfar i ferier og helger da jeg var lita...
Savner virkelig den tiden.
De bodde på ei øy, ikke langt fra barndomshjemmet mitt, og jeg er halvveis oppvokst der.
Har vært like mye der som hjemme, under oppveksten min ;)
Nå har jeg ingen besteforeldre igjen.
Farmor døde i 2003, og mormor, morfar og farfar døde alle sammen - sommeren 2006.
Savner dem veldig...

Ellers har jeg bakt vannbakkels i dag...
Tok fastelavenssøndagen et par dager på etterskudd liksom, hihi ;)
Fylte dem med en blanding av fløtekrem og vaniljekrem, og drysset litt melis på toppen.
Broren min kom og hjalp mannen min med å få sofaen opp i hovedetasjen, så han fikk nå smake på baksten ;)
Tror det falt i smak ;)

Lyst til å bake en del greier å fylle opp den lille fryseren vår med...
Piroger, ett eller annet... Noe som er greit å ta etter...
Problemet er bare det at vi har en bitteliten fryser, på str. med et halvt kjøleskap, og jeg greier ikke å overbevise mannen om at vi faktisk trenger en større...
Han mener vi ikke lagrer noe særlig i fryseren læll, men da argumenterer jeg jo med at skal man lagre noe, bør man jo ha plass til det også ;)
Da blir det stille...
Fortsatt ingen større fryser da, men... får satse på at jeg en dag får en større fryser, hihi ;)

Nå skal jeg avslutte dette blogginnlegget, og så håper jeg at jeg kan komme tilbake med noe mer spennende neste gang ;)


So Long ;)



Photobucket

1 kommentar:

  1. hei hei!

    Wow for et bilde! Fantastisk flott :)
    Grattis med ny sofa, gleder meg til å se bilde!
    Vi har også svart skinnsofa, men jeg kunne jo tenkt meg en lys en da..MEN innser jo at det har vært veldig praktisk mtp klin og gulp osv. hehe.

    Takk for alle koselige hilsener på bloggen min. Ja sant det var mange kule kostymer? Nevnte Simpson-kostymen for mannen, svarte bare med "Kult!".

    Ha en fin fin dag videre ♥

    klem NinaB.

    Vannbakkelsen hørtes forresten fantastisk gode ut!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...