entotre


firefem

Annonse

tirsdag 26. januar 2010

Mitt hobbyrom blir til

Da vi flytta hit, var det utrolig mange farger både her og der på alle rommene i huset, og ellers mye panel, malt og umalt, samt noe koreaplater og annet. Et salig sammensurium av alt mulig ;)

Jeg har jo alltid ønska meg et hobbyrom... Et rom der jeg kunne trekke meg tilbake og sysle med mitt, uforstyrra, og der jeg slapp å rydde opp for hver gang jeg la fra meg prosjektet, men kunne ha det liggende til neste anledning bød seg :)

Første halvdel av 2008 ble hobbyrommet mitt til, sakte men sikkert - da det ble gjort innimellom alt annet, og litjmor var jo spedbarn på den tiden ;)

Slik forlot de forrige eierne dette rommet;
Photobucket
Bildet som henger på veggen er mitt første oljemaleri, hehe... Malte det på 90-tallet en gang.
Det forestiller fjellkjeden De Syv Søstre som ligger i Alstahaug kommune på Helgeland.
Bak de fjellene ligger mitt barndomshjem ;)
Har dessverre ikke noe bedre bilde her og nå.
Har senere malt et større oljemaleri av nesten samme motiv + et acrylmaleri blandt annet.
Veldig glad i de fjellene jeg :)


Photobucket

Photobucket
Som dere ser var dette rommet veldig rosa :) Denne rosafargen ble litt for mye for meg,
da jeg liker lyse rom. Jeg sparkla i flere uker, og pussa og styra, før malinga tok til.


Slik ble resultatet:
Photobucket
Fikk et gammelt kjøkkenbord av mamma, som hun selv har brukt til sy-bord ei stund.
STORT, lyst, og veldig praktisk ;)
Smijernsstang fra IKEA, panelvogner og panellengder fra Europris, perledraperi fra
Europris, diverse scrappeutstyr. Kontorstolen er min gamle, fra 90-tallet en gang ;)

Photobucket
Se så fint og koselig med det nye gulvet (det ble lagt tidlig i 2008, var belegg der før - av samme type som på kjøkkenet), og lyse vegger i fargen Cappucino.
Vinduskarmen var forøvrig full av hakk og sprekker, så den ble sparkla og pussa, og så skifta vi lister rundt vinduet også. Karmen ble malt hvit, litt usikker men mener det er eggehvit på vinduskarm og lister rundt vinduet og ellers i rommet.


Photobucket
Et lite inntrykksbilde av inredninga, veldig lyst å male dette gamle pc-bordet mitt.
Tenker på eggehvit - noen som har forslag? :)

Photobucket
På veggen er det montert et oppbevaringssystem fra IKEA.
Jeg er SÅ glad i dette systemet her, og angrer ikke ett sekund på det ;)
Synd det er 50 mil til nærmeste IKEA... :-/


Jeg ble veldig fornøyd med hvordan hobbyrommet mitt endte opp med å bli, og angrer ikke noe særlig på at rosafargen nå er borte for godt ;)

Photobucket

2 kommentarer:

  1. Så flott hobbyrommet ditt har blitt :)

    SvarSlett
  2. Veldig fint hobbyrom,jeg er nå i samme situasjon som du og er i full gang med oppussing av hobbyrom.Fargevalget ble caffe latte,tidligere var det ubehandlet furu blå tapet og gul tapet.
    Du kan trygt male pc bordet ditt lyst,det gir en varm følelse i rommet ned forskjellige lyse farger,det gir liv.
    Ønsker deg mange hyggestunder i rommet

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...