entotre


firefem

Annonse

tirsdag 26. januar 2010

Min interiør og oppussingsblogg er nå åpnet!

Har nå jobba noen dager med å få denne bloggen up and running.
Ville liksom ha det meste på stell før jeg åpna den for flere :)

Bloggen blir jo også kjedelig, dersom folk kommer inn første gangen, og her ikke er noen
innlegg som helst, så skal prøve å få lagt ut en del - de nærmeste dagene, av prosjekter som allerede er fullført, og så kommer det vel mer på løpende bånd sånn etterhvert ;)

Tenkte å åpne med å vise bilder av kjøkkenet vårt - og den totale forvandlinga det ble på det - etter vi overtok huset vårt i november 2007. ;)


Photobucket
Slik så altså kjøkkenet vårt ut, mens de forrige eierne bodde her. Dette bildet
er hentet fra prospektet. Jeg er ikke så fryktelig glad i panel eller tre"hvitt" når det
kommer til møbler og slikt heller, så dette var jo for meg noe som måtte tas før vi flytta inn ;)



Photobucket
Her er underveis i oppussinga av innredninga.
Den males i fargen Vanilje :)


Photobucket
Også underveis i oppussinga. Jeg ville helst ha lyse vegger - til vi får råd til et helt nytt
kjøkken, men mannen ville ha blått. Så ble kornblått (mener jeg å huske) på veggene.
Jeg gikk med på det, da jeg vil velge noe helt annet når vi virkelig skal pusse opp kjøkkenet, og siden han fikk velge denne gangen, så velger jeg neste gang.
Litt utspekulert går det vel an å være? ;) Hehe...



Photobucket
Dette bildet er tatt i desember 2007. Det som gjensto da (og som dessverre fortsatt gjenstår) er å male foten på innredninga i vanilje... Jeg BURDE få det gjort, men det er liksom blitt nedprioritert, da vi har hatt - og fortsatt har, så mange andre prosjekter på gang...
Litt flaut, men det BLIR ;)
Dere ser at vi har skifta benkeplate, den er svart med grå "spetter" i.
Innredninga er malt i fargen vanilje som sagt, og håndtakene er faktisk fra IKEA, og står
kjempegodt i stil med benkeplata, så ble en fin helhet i det slik sett :)
Panelet på veggene er malt kornblått.

Vifta over komfyren er også skifta ut, dere ser at den nå er i børsta aluminium, og så
er den uttrekkbar :)

Dette er ikke akkurat drømmekjøkkenet, men det ble iallefall mye bedre enn det var.
Etterhvert kommer vi til å bygge om litt på kjøkkenet, fikse litt på løsninga og få innredning som går helt opp til taket.
Veggene blir antakelig lyse, og jeg skal ha svarte eller grå, eller noe i den duren - fliser over kjøkkenbenkene. Gulvet skal også skiftes etterhvert, pr. dags dato er det et gulvbelegg der, som de forrige eierne la.
Det er kjempetungt å holde rent, og ikke er det så veldig fint heller.

Men ting blir tatt etterhvert som lommeboka blir enig med oss ;)

Photobucket
Fra første jula i eget hus... Kjempestolt over kjøkkenet mitt, med nytt gardinfag til mitt første
helt egne kjøkkenvindu ;) Det var stort altså ;)

Med tanke på utgangspunktet er vi veldig fornøyd med hvordan resultatet ble ;)
Utrolig hva litt maling, skifting av håndtak og en ny benkeplate kan gjøre :)
Skal imidlertid innrømme at jeg ser frem til den dagen vi får fornya kjøkkenet totalt, og jeg får
det kjøkkenet jeg vil ha :)

Da var første innlegget i bloggen skrevet, og jeg gleder meg til å fortsette med blogginga her inne .

Photobucket

1 kommentar:

  1. Fint kjøkken du har. Fint at ikke alt er bare hvitt synes jeg da, og de som ønsker gammel stil burde satse mer på blått kjøkken da det jo var den fargen som ble brukt i gamledager:-) Trodde visst at blåfargen skremte vekk fluene... Enig med mannen din, blått kjøkken er fint. Helene

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...