entotre


firefem

Annonse

torsdag 28. oktober 2010

Ett Bohus-kjøp og noen tanker rundt halloween og sånt...



Ett av mine kjøp på Bohus i går :)


Et putevar med teksten:

Let's spend the
night together!!

Jeg må ha 2 hodeputer, for å få til å sove,
klarer ikke ligge så veldig flatt,
og har gitt opp alt som heter høye puter osv...

Så det er til enhver tid 3 puter i vår seng, hihi.

Det var flere putevar med brodert tekst på,
som jeg kunne tenkt meg, og jeg har allerede sett meg ut et par til,
som jeg skal kjøpe etterhvert :)

Siden dette var det siste de hadde igjen, med disse ordene på,
ble dette med meg hjem i går :)

Synes det er kjempestilig! :D

Vaska og strøk det i dag,
men man skal stryke lenge for å få det helt 100%

Det er iallefall bedre enn det var,
og ser helt okay ut ;)

Blir jo krøllete når man legger hodet på det læll, hehe ;)

Jeg har nå små-ledd litt for meg selv av Finn Schjøll's
historier fra i går.

Enn å kalle den ene datra si for Magica fra Tryll,
og skildringen av den andre datra var også forferdelig morsom ;)

Men han poengterte jo, selvfølgelig, at han
er glad i og respekterer dem begge to,
selv om han ikke nødvendigvis er helt på nett med dem bestandig *ler*

Tror vi var mange som lo så godt at vi kjente det i magen, i går ;)

Sagt det før, men gjentar det...
Jeg har aldri vært spesielt fan av blomsterfinn,
og kommer nok heller aldri til å bli det.
Men han KAN faktisk være morsom - når han vil ;) '

Jeg angrer ikke på at jeg meldte meg på damenes aften på bohus,
og Aqua-Lady skal nå ha mesteparten av æren for det,
for uten henne, hadde jeg aldri funnet ut HVOR jeg skulle melde meg på.

Hadde leita lenge, men gitt opp...

Så tusen takk for det :D

***

I natt har jeg sovet dårlig...
Sov faktisk ikke i det hele tatt.

Ble lei av å ligge å vri meg,
så jeg sto opp til slutt, ca ti minutter før mannen sto opp - og dro på jobb.

Har nå prøvd å duppe litt nå på ettermiddagen,
men resultatet var litt så som så.

Håper jeg får sove i natt, hihi ;)

I morgen er det nå helg igjen.
Full fart med barnas idrettsdag fra 9 og utover på lørdag da...
Ellers får vi se hva vi finner på...

Så er det visst sånn halloween greier også...
Må vel kjøpe inn litt, så vi har å gi til de som banker på...

Jeg ser ikke for meg at jeg noen gang skal feire halloween skikkelig i vårt hjem,
men blir man invitert på halloween-party, så er det jo ikke umulig
at man drar...

Jeg er veldig amerikansk og SAMTIDIG veldig norsk/gammeldags
når det kommer til jula...

Ei salig blanding der *hihi*

Men Halloween er ikke helt min greie.

Jeg lar meg derimot imponere av de som har overskudd og lyst
til å gjøre noe stort ut av dette også :)

Og lysende gresskar, det ER jo sjarmerende da :)

Men skal jeg være ærlig,
så setter jeg mer pris på julebukker enn trick-or-treat-skumlinger ;)

Men igjen, det er barn som banker på,
og jeg liker dårlig å skuffe barn,
så vi har nå alltid litt på lur for dem som kommer innom ;)

I fjor kjøpte jeg ei lita lykt på nille, som jeg hadde et stort te-lys i og satte utenfor inngangsdøra.
Dersom det ikke blåser så fælt i år,
så tar jeg den nok frem igjen :)

Men det er også eneste halloween-pynten
som finnes her i hus,
og da er jeg 110% ærlig, hihi ;)

Kan hende det kommer mer, vi får se,
men jeg ser ikke for meg at jeg noen gang skal ta av
rundt halloween-feiringa.

Nei, jeg er et sommermenneske og et julemenneske,
og gjør mye ut av jula.

Synes det er viktig å bevare magien,
samholdet og tradisjonene i jula...

Ble litt tanker fra meg denne gangen :)

Jeg jobber fortsatt med saken når det kommer til
lysekrona...

Mannen har ikke gitt etter når det kommer til
å henge den opp og montere den til strømmen (montering som er lovlig seff).

Men kaaaaaaaanskje i løpet av helga :)

Hva er dine tanker rundt Halloween?

Klem

Photobucket

4 kommentarer:

  1. Hei.
    Det er såååå koselig å tusle innom bloggen din og lese det du skriver. Takk for hyggelig melding ang. damenes aften, da..! ♥ Magica fra Tryll med trebeinsbord (ha-ha-ha). Ja, mange levende skildringer der... :)

    Jeg er ganske så sikker på at dersom jeg ikke hadde vært blogger, så hadde jeg nok ikke tatt turen. Fikk jo med meg ei venninne også. Gøy å få med seg litt sånt... :)

    Ønsker deg en flott dag og god helg. Jeg skal også på barnas idrettsdag i morgen TIIIIDLIG sammen med junior (he-he). Tror jeg må ha med meg en termos med kaffe... :D

    Klem
    :)

    SvarSlett
  2. Stilig putevar ☺

    Storesøster her blir jo påvirket av all reklame og snakk, og har fått med seg at det er Halloween på søndag. Perfekt dag for utkledning tenker hun ;) Kommer nok aldri til å dra det så langt som Amerikanerne (de skal ha for at de er veldig dedikerte!), men får nok bare innse at det har kommet hit også. Prøver å forklare litt av historien bak også da, selv om jeg ikke er helt informert selv heller...
    Ja ja, tar det for det det er, så får jeg ha litt snop på lur. Tror uansett ikke at mange norske tør å stå for "treat" delen :p

    God helg! Halloween eller ikke ;)
    klem

    SvarSlett
  3. Herlig putetrekk og flott og langt innlegg!

    Jeg er egentlig litt fan av halloween - liker å kle meg ut og er veldig amerikaelsker. Liker ikke det veldig skumle rundt det, det er jeg enig i, men liker pyntingen og alle lysene. Og glade barn selvfølgelig:-)
    Håper det blir en koselig tradisjon og at barn og voksne setter seg inn i reglene.

    Ha en flott helg og kos deg på halloween søndag:-)

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Så artig putetrekk, ble nysjerrig hva det stod på de andre;)

    Er helt enig med deg jeg, er mere fan av julebukkene i romjula, har tatt et steg til siden når det gjelder Halloween.
    Kan være artig å se hva andre gjør ut av det, men her er det hundebursdag i stedet. Sofus er født på Halloween og blir 2år nå;)
    Markeres bare med litt xtra hundedigg da;)

    God helg!

    Millaklem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...