entotre


firefem

Annonse

torsdag 8. april 2010

Oreo vs. Dots

Det er ei god stund siden,
husker ikke om det var før eller etter jul, men uansett,
at Sætre kom med en kloning av Oreo-kjeksen.
Iallefall var det første tanken som slo meg,
da jeg første gang så DOTS-kjeksen i butikkhyllene.
Jeg trodde jo først at Oreo-kjeksen hadde byttet emballasje, men så jo
at dette var den norske utgaven av denne svært populære kjeksen.

Om Sætre sier at de aldri har tenkt tanken på å etterligne Oreo-kjeksen,
så snakker de for døve ører når det kommer til meg ;)
Det er svært så opplagt at det er det som har skjedd.
Ikke at det gjør meg noe, for DOTS er jo kjempegode, så for min del er det ett fett.
Greit å ha en norsk versjon også.

Har ved flere anledninger laget Oreo-kake...
En gang må jeg vel prøve å lage en DOTS-kake? hehe ;)

Har dere noen gang hatt det sånn at DETTE, DET mååå jeg bare blogge om?
Slik har det vært for meg, når det kommer til denne DOTS-greia, hihi.
Har bare ikke somla meg til å fått gjort det - før NÅ! ;)

Hvis dere ser på det aller øverste bildet i dette innlegget, og sammenligner det med
disse to, så ser dere den slående likheten :)
Smaken er også utrolig lik, almost the same ;)

DOTS reklamerer med at man må dyppe kjeksen i melk.
Som dere ser på bildet rett ovenfor her, så er jo det det samme som OREO gjør ;)


Jeg synes det er artig å finne slike opplagte etterligninger.
Mange synes kanskje det er teit, men jeg synes
det er litt tøft - faktisk :)

Hvorfor ikke ha vår egen versjon, selv om noen andre kom på idéen først? ;)
Jeg har ikke smakt den andre typen DOTS, som har brun krem inni,
vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller.

Når det kommer til sjokolade er jeg mest glad i den mørke typen.
(Sjokolade som menn *ler* )
Noen typer lys sjokolade går an, altså - ingen regel uten unntak,
ihvertfall Minde sin sjokoladebanan ;-P
Den er en favvis, bare så sjelden jeg finner en pose med det, så går jo
måneder og år mellom hver gang jeg smaker det.

Bildene av Oreokjeksene er fra ei oppskrift jeg fikk tilsendt for et par år siden,
så jeg har ingen andre kilder å oppgi enn det.
Har beskjært dem litt selv og sånn da :)

Ikke minst kan både Oreo-kjeks og DOTS være svært dekorative innslag i et hjem
som er innredet hovedsaklig i hvitt og svart,
dersom man føler for å line opp kjeks som dekorasjoner her og der ;)
Jeg kommer nok ikke til å gjøre det, men spise dem en
sjelden gang, det er mer sannsynlig ;)

Dette er forøvrig kjeks som jeg MÅ ha iskald melk til ;)
Skjønner godt den amerikanske nissen - at han vil ha melk til alle kjeksene han får ;)

Vel, det var det for nuh.

Håper du som leser - har en flott dag :)

Klemmer fra

Photobucket

6 kommentarer:

  1. Hehe, den tanken er jeg helt enig i du:-)
    Selvfølgelig er det en etterligning av Oreo, det er bare tull om de sier noe annet...
    Men det finnes bare EN Oreokjeks for meg, syns ikke Dots var like god - på langt nær. Og siden de har dem i hylla ved siden av hverandre, og de koster omtrent det samme, så kommer jeg nok til å fortsette å kjøpe Oreokjeksene.

    Da Dots kom i butikkene kastet jeg meg over dem altså, hehe, måtte jo se om de smakte likt:)!!

    Herlig innlegg, jeg er enig i at dette var et innlegg som måtte bli skrevet av en eller annen:-)

    Ha en flott kveld:-)

    Stor klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Hihi, enig i at den originale Oreo-kjeksen er best ;) Men de siste gangene jeg har kjøpt oreo, har jeg kjøpt disse små boksene med mini-oreo kjeks. Greit snacks på en biltur eller noe lixom ;D

    Takk for en koselig kommentar :)
    Setter alltid pris på sånt :)

    SvarSlett
  3. Hei.

    Det vil alltid være etterligninger. Og siden Oreo er så poppis, må jo Sætre smi mens jernet er varmt. Personlig synes jeg ikke Oreo er så god. Men jeg har andre favoritter da.

    Uansett kjeks så smaker de best med melk, det kan ingen nekte for.

    Klem Mona C♥

    SvarSlett
  4. Såg enda en "ny" vri på svensk eller dansk tv her om dagen, husker ikke hva den hette der, men samme prinsippet ja.

    Jeg har btw lyst på kjeks nå, wonder why...

    SvarSlett
  5. Som en Amerikaner som vokst opp med Oreos i Massahcusetts men nå bor i Akershus må jeg si at Oreos og Dots er nesten det samme. Dots er bare littegran mykere og større og billigere, og alt det gjor dem faktisk bedre hvis du spør meg. :)

    SvarSlett
  6. Takk for det nyttige innlegget om Permanent sminke Oslo . Jeg fant bloggen din med Google, og jeg vil begynne å følge. Håper å se nye blogger snart

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...