entotre


firefem

Annonse

tirsdag 9. februar 2010

Gjøre klesvasken mer morro?

Jeg hadde lenge tittet på ulike nettbutikker, der man kunne bestille både runde og firkantige bokser for å ha vaskepulver i.
En for farget og en for hvitt tøy...

Flere ganger la jeg produktene i handlekurven, for deretter å klikke bort siden uten å bestille...
Grunnen for det, var at jeg syntes nå de var måtelig dyre, og så kom jo en ikke så rent billig porto i tillegg, slik at man egentlig burde bestilt mer, dersom man først skulle bestille derfra :)

Pengene hadde i så tilfelle fått vinger å fly på, og det er ikke akkurat så morro, hehe ;)

Så tok jeg saken i egne hender i sommer, og må si at det kanskje ikke var så dumt ;)


Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Jeg dro på Europris, handla inn 2 stk. isbøtter, og satte kursen hjemover - meget fornøyd med meg selv, hehe ;)

Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Deretter, som den lille "periode-scrapperen" jeg er, tok jeg mot til meg, skreiv på Hvitt på ene lokket, Farget på andre lokket - med limpenn, hadde svart embossingpulver på - og satte i gang med varmepistolen min.

Resultatet ser dere i bildet over her :)
Å embosse noe på denne måten, med pulver og varmepistol, blir som å legge en glasur eller emmalje - der man har pulveret :)

Så skriften er liksom emmaljert :)

Ble nå ikke så aller værst?

Photobucket
Foto: Linnie's interiør og oppussing

Her er det 2 pakker pulver oppi :)

Det kjekkeste med alt - er jo at man har solide doseringsskjeer - som IKKE knekker om man har det travelt og er litt for hardhent i farta når man kjører skjea neddi pulveret for å hente det opp :)

Dette er noe av det jeg er mest fornøyd med, av slike pussige påfunn jeg kommer opp med iblandt, hehe :)

Har noen rom vi holder på å pusse opp her i huset, men pga diverse, så er disse litt på vent, så jeg prøver å finne på noe å blogge om sånn i mellomtiden :)

Søndagen fikk jeg et plutselig innfall, og resultatet av det var en skuff-sjokoladekake.
Rimelig god, om jeg kan si det selv, men innser at jeg må nesten hive den i fryseren, om den ikke skal bli ødelagt - vi er nemlig ingen kakemonser i dette huset, hihi ;D

Har lyst å lage vannbakkels, men det var nå det med at når man lager noe, er det jo kjekt å få det spist også. Fryseren er ikke så veldig stor, og ikke aner jeg om man kan fryse vannbakkels heller?

Ikke førstkommende helg, men helga etterpå, er det barndåp i familien på mannen sin side.
Skulle funnet noe spesielt i gave, siden vi er faddere, men må ærlig innrømme at fantasien på akkurat DET området er heller dårlig for øyeblikket.
Vi kommer nok på noe, hehe, hadde bare vært så greit å hatt det unnagjort tidligst mulig ;)

Her er -20 grader i dag, sola skinner, og vi har masse snø all over.
Tar meg selv i å glede meg til vår og sommer daglig her nå, opptil flere ganger daglig :)
Jeg er og blir et sommermenneske, har kanskje noe med å gjøre at jeg er født i juli og er Løve *grr*. Ikke vet jeg :)

Alle årstider har sin sjarm, men våren - og spesielt sommeren, er liksom min tid.
Ja, om man ser bort fra akkurat den delen av året det er jul da, for jeg ELSKER jula :)
Nisser, engler, og masse lys ;)

Vel, må vel gjøre noe litt fornuftig her også :)

So long ;)

Photobucket

5 kommentarer:

  1. For en god idé!
    Jeg har hatt samme "dilemma" som deg - kikket på mange, men enten har de vært for dyre, ikke "riktige", eller så har det stått på engelsk. Jeg vil ha norsk. Men nå skal jeg jaggu holde øynene åpne på Europris heller. Takk for supert tips! (og så må vi kanskje bli ferdige med dette vaskerommet vårt også....

    Ang. dåpsgave: sist jeg/vi var, så kjøpte jeg en bok i "De store hvite" serien, og skrev en hilsen inni. Sydde en gavepose som senere kan brukes til oppbevaring. Ble veldig godt mottatt! Og jeg er ingen syerske!

    Ha en fin-fin uke!

    Klem x

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar og tips til dåpsgave :)

    Sy ja, har jo en symaskin som er helt ny, men sjelden i bruk pga lite tid, hehe :)
    Kanskje man skulle prøve å sy noe... vi får se ;)

    SvarSlett
  3. kjæmpe kul ide:)tøffe ble de.
    takk for korselig kommentar på bloggen min.setter jeg utrolig stor pris på.klem

    SvarSlett
  4. Du er genial linn! utrolig tøffe di bøttene :D

    Hilsen fru Mathisen

    SvarSlett
  5. Ho mamma syns dæ her va sååååå smart! ;) Og dæ e e enig i. :) Dæ e bære flenk :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...