entotre


firefem

Annonse

søndag 27. mars 2011

Litt tanker rundt foto og sånt no ;)



Ett lite innlegg fra meg =)



Har alltid likt å leke meg litt med bilder, men er langt i fra alle bilder jeg "må" redigere.


Synes fort det blir falskt, dersom alt av bilder må perfeksjoneres ;)


Men for å leke seg litt, og gjøre noe morsomt ut av bilder, noe annerledes og sånt, synes jeg er helt ok.


Jeg er selvlært med adobe photoshop, og har brukt programmet i mer eller mindre 10 år.


Husker ikke helt årstall jeg begynte med det, men det er evigheter siden.


Har vært innom andre lignende programmer også, men alltid falt tilbake på Adobe.


Var vel innom noen lignende programmer før jeg utforska adobe også, men som sagt - jeg trives best med adobe ;)


Det er kun fantasien som setter grenser :)


I dag benytta jeg sola til å sette en av mine mange, hvite engler i snøen, og knipse noen bilder.


I adobe har jeg lekt meg frem til en "cloudy heaven" rundt denne engelen, og synes resultatet ble litt fint :)


Hva synes du? =)


Sånn ellers synes jeg det er ok å lysne eller gjøre bilder skarpere, når det kommer til hverdagsbilder.


Men tar man "for dårlige" bilder for at man blir fornøyd, så kan kanskje kurs eller guider være en idé.


En god fotograf, trenger ikke redigeringsprogrammer for å få til flotte bilder.


Men det er absolutt et artig verktøy, som jeg alltid har funnet stor glede i å leke meg med :)


Jeg er bare en amatør, men synes likevel at hverdagsbilder blir litt falske og mister mye av sjarmen, dersom alt skal fikses på :)


Er det bare jeg som tenker slik...? ;)


Her venter jeg fortsatt på resultatet på standpunktsprøven. Forelesning torsdag, og ellers en masse som skjer :)


Skal i gang med nytt fag nå også, så har mye å sette meg inn i =)


Minstemor er slett ikke i form, og er tett med lett feber. så vi får se hvordan denne uka blir =)


Savner å få være så aktiv som jeg ønsker, med blogg, interiør og sånt no.


Men man må vel bare vente litt, alt til sin tid ;)


Ønsker alle som er innom, ei kjempefin, ny uke :)


Klem



Photobucket

4 kommentarer:

  1. Blir en veldig kort komentar i kveld, er MER som klar for senga her:)

    Ble et kjempesøtt bilde da, så jo ut som engelen satt på en sky<3

    Enig med du når det kommer til redigering ja, jeg har ikke annet redigeringsprogram enn det som fulgte med macen, så her blir det sjeldent styra med bildene igrunn...

    (særlig kort komentar liksom:p)

    SvarSlett
  2. Fint bilde :)
    Eg kunne tenkt meg å redigere bildene mine meir, for det er jo artig å leike seg litt i photoshop og andre program. Men er sjelden eg tar meg tid til det. Det blir som oftest litt lett redigering som å endre lys, røde auge o.l.
    Spesielt når eg skal framkalle bilder eller lage fotobøker er det greit at bildene ser ok ut, og litt småendringer må til.

    Held for øyeblikket på å lese ein del på nett om korleis ta gode baby og barn bilder- for det kan eg kanskje få litt nytte av ;)

    SvarSlett
  3. Jeg redigerer ikke så mye bilder slev, men litt blir det jo. Og jo mer jeg lærer, jo morsommere er det jo å endre litt her og der:)
    Men det blir for det meste lys/skygge, røde øyne osv...

    Har en Award til deg inne hos meg Linnie:)

    Ønsker deg en fortsatt strålende helg.
    Klemmer fra Milla

    SvarSlett
  4. Jeg tenker mer på sånn som å redigere alle hverdagsbilder med barna og sånt, det blir lixom for kunstig :)

    Jeg liker også å leke meg i adobe, og jeg gjør gjerne noe ekstra ut av profilbilder og sånt no, eller andre bilder, artig å leke seg.

    Men når det kommer til barnebilder, redigere bort små skrubbsår, litt sjokolade rundt munnen, gjøre huden perfekt osv - så blir det å tråkke over grensa, etter min mening, bildene mister noe av sjarmen da :)

    Men å fikse røde øyne, lysere/mørkere, litt skarpere er no annet :)


    Camilla: Tusen takk, skal titte innom når jeg får tid. Nå ventes besøk, så skal hive meg rundt å lage pizza :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...