entotre


firefem

Annonse

mandag 20. desember 2010

20. Desember



Nå er det noen dager siden sist jeg blogget...

Men nå kan jeg iallefall vise dere den første furukongle-nissejenta på
ispinne-ski som jeg har lagd - siden jeg var lita :)

Har susa rundt både hit og dit i byen, for å få
tak i alt jeg trengte til å lage slike,
og jeg har kongler fra Nille,
vattkuler og piperensere fra Panduro (BIG i byen som fører det her),
kjøpte en pakke med lukt/smakfrie runde tannpirkere på
hobbybutikken - der kjøpte jeg også en pose hvit ull som skal
fungere som hår - slik som på nissejenta,
eller skjegg på herre-nisser ;)

Ispinner har jeg samlet noen mndr på + at jeg fikk et lass hjemmefra,
siden jeg har sagt fra at jeg trengte det.
Så da de avtinte fryseboksene, ble gamle ispinner smeltet i ei bøtte med varmt vann,
og ispinnene tatt vare på.

Jeg har verdens beste mamma, ja, ingen tvil om det :D

Trinsene (heter det det?) har jeg tegnet opp med tusj på baksiden
av frokostblandings-kartong, klipt ut, og stukket tannpirkerne gjennom.

Limpistol for 29,90 og ekstra sett med limstaver for 14,90 - kjøpt på europris,
kommer også godt med.

Har en ordentlig en (større) et sted, men jeg gadd ikke leite *rødme*

Kjøpte også en 2-pak med sprittusjer - rød og svart, på europris.

Ja, glemte å nevne at jeg kjøpte strikkastrømpe på metervis på
hobbybutikken i byen, til bruk som nisseluer :)

Klipper bare opp i passe lengde og knytter tråd på ene enden,
slik at det danner seg en dusk.

Så ruller man den litt opp i kanten,
slik at den ikke rakner.

Har flere planer, og blogger nok om dem etterhvert
som de ser dagens lys :)

Denne skal stå modell, mens jeg har juleverksted sammen med
jentene mine :)

Ellers fikk jeg omsider levert den største innleveringsoppgaven
jeg kommer til å ha i hele studietiden - på fredag.

Enda ikke begynt å rette på den, ser jeg,
så spørs vel om jeg får vurdering på den før jul.

Håååper, men spørs...

Nett-veilederen min går ut i juleferie 22. Desember,
og siden han ikke er begynt å rette den enda, så blir det vel
ikke før over nyttår.

Er så spent at jeg har sommerfugler i magen,
det ble 22 A4-sider med pc-skrift, så han har nå litt å gå gjennom, hihi ;)

Jeg hadde noen forferdelige døgn mens jeg holdt på med den,
plagdes lenge med enkelte temaer, og kjørte meg fast gang på gang på gang på gang!!!

Sta som jeg er, så nekta jeg å gi meg - man kan jo ikke det, om man vil ha en utdannelse,
så det var bare å fortsette å beskrive helt ned på ion-nivå.
Menmen, håper all den harde jobbinga var verdt det :)

3-4 døgn i strekk, forrige uke, hadde jeg tilnærmet null søvn,
jeg satt med oppgava i hvert ledige minutt,
drakk bøttevis av kaffe (ikke svart, for det takler jeg ikke) - med forskjellige smaker.
Jeg har en sånn øyenmaske med gel inni, som til enhver tid ligger i kjøleskapet for å holde seg
kald, og den var flittig i bruk - på panna, for å kjøle ned hodet slik at jeg
kunne holde ut lenger mellom hver gang jeg måtte innse at jeg burde ta
hodepinetabletter.

Er ikke glad i å ta tabletter, men må man så må man...

Anyway, jeg kom i mål til slutt,
og håååper det holder til en grei karakter, er VELDIG spent...

Nothing's gonna stop me now!

Fanker'n heller altså, jeg har drømt om dette yrket i over 19 år nå,
jeg har bestemt meg for at det er nå eller aldri,
dette er siste sjangsen jeg gir meg selv,
og jeg SKAL i mål!!!

Den TV-seksjonen ble det rett og slett ikke tid til å pusse opp før jul...
Kjempekjipt, synes jeg, menmen...

Da har man noe å gjøre på nyåret også :)

Kjenner jeg har sååååå lyst å pusse opp møbler osv,
men må prioritere innleveringer, teori og prøver etter at
mann og barn har fått sin del av oppmerksomheten :)

Har da gjort noe interiørmessig da, hehe...
Har sydd en haug med hjerter i ledige stunder.

Er langt ifra i mål med julegavene,
huset ser ut som et mildt anfall av sodoma,
men sjakkruter, pepperkaker og kakemenn er i boks - bokstavelig talt.

Kransekakestengene har jeg styra med å skulle lage siden søndag,
men enda er de ikke i boks...

Men i morgon, i morgon - men ikkje i dag... ;-P

Var det ikke sånn?

Ellers kom en trist beskjed i dag...
Jeg vil ikke utdype den så mye, men kan si det sånn at
jeg virkelig håper kreftforskninga skyter fart...

De som kan, og vil - støtt kreftforeninga...

Vi har visst lenge hvordan det lå an,
men i dag kom altså beskjeden vi fryktet.
Kreften har seiret nok en gang, bare 4 dager før jul...

Mine tanker er hos familien som sitter igjen...
Dette er så grusomt urettferdig...

For oss som bryr oss om dem,
er det selvfølgelig tungt, men vi er nødt å la hverdagen
gå sin gang... Men tankene er mange...

Jeg var hos frisøren i dag,
ga frisøren frie tøyler totalt, og ble helt forandret.

Aldri noensinne vært slik på håret før...

Skulle gjerne vist dere bilder,
men siden øynene mine er røde og såre etter tårer i dag,
så får jeg heller se om jeg kan få det til en annen dag :)

Forresten har mannen gjort en god del med Elvis, bilen min.

Han har skiftet motorramme på ham,
og så har han fiksa på en støtfanger (front), slik at den
kan brukes på min sin Elvis.

Får også nytt panser, ny forskjerm - vet ikke om begge må byttes,
og så må ene speilet skiftes også, det har fått seg en trøkk...

Får også krom-grill på Elvis, det blir RART, for jeg er vant til at han er plain,
Elvisen min... Menmen...

Så lenge alt går greit, og den ikke er skadet på langs bakover - for å si det enkelt,
så skal jeg være glad...

Finner imidlertid ikke ut om den har fått en trøkk der også,
før vi har hatt ham inne på 4-hjuls kontroll...

Har 2 donorbiler til Elvis,
en er rød - den bruker vi motorramma på,
og en er mørk blå metallic, tar panser, skjerm(er) og støtfanger foran og bak
fra den. Ville sett måtelig teit ut med rødt på min svart metallic Elvis *hihi*

Får kjøre med noen mørkeblå biter på ham, til sommer'n, så får man lakkere over
da, mannen har jo lakksprøyte så... vi får se :)

Jeg håper bare dette går bra,
er jo rimelig strøken ellers, bilen, så ville vært forferdelig synd å måtte skrote den :(

Når det er sagt, så er det dukket opp en ulyd i motoren på mannen sin bil,
så nå er det den igjen... Jeg fatter det ikke!

Jeg sier det bare, kryss fingrene for at 2011 blir et godt år,
på alle vis...

Dette her året har virkelig gått av laget altså...

I morgen er siste skoledag for 3-klassingen vår før jul,
halv dag, så hun bør være hjemme før 12:00 tenker jeg :)

Virkelig klar for en liten ferie nå ja, vært mye hardkjør siste månedene,
med både skole og ballett :)

Minstemor er helt i hundre hver morgen nå, hun,
spent på om nissen har vært med ny pakke på kalenderen mens hun sov, må vite ;)

Her henger jeg ikke alle pakkene på kalenderene med en gang,
da det er veeeldig vanskelig å iiikke åpne flere enn 1 pakke pr dag ;)

Men etterhvert, i årene fremover, satser jeg på å få hengt alle på, på en gang,
for jeg begynner å bli litt lei av å snike rundt med disse kalenderpakkene om natta,
som en annen nisse, hihi ;)

Men er jo stas også da :)

Artigste av alt er jo at de er sååå glade for ALT de får,
tingen er jo det at der er en liten pakke hver dag, og da er lykken gjort.

Får de f.eks. like sokker en dag, så er det kjempestas,
da skal de ha dem på seg samtidig og greier ;)

Ja, jeg gir sokker også i kalendergaver, og fnyser til dem som mener det er kjedelig,
for MINE unger setter pris på det og blir GLADE for det ;)

So da so! ;D

Nei, får vel poste dette innlegget,
og finne verdens beste armkrok i senga :)

Om et par timer er mannen reist på jobb,
får neppe sove før han drar,
og sliter med å sovne etterpå, men håper å få litt søvn før
jeg må opp kl. 06:00 :)

I dag ble pepperkakehuset ferdigpynta,
jentene gjorde mesteparten av jobben ;)

Flinke jentene mine :)

Jeg savner blogglandia, og savner dere gode snille leserne mine,
men bloggen har fått sistepri den siste tiden altså... :(

Er innom dere av og til, og skriver innimellom,
men leser oftere enn jeg skriver - men jeg ER der :)

Forresten nådd to av mine bloggmål for 2010 :)

200 innlegg, og 6000 besøkende før jul ;)

Snart 7000 jo, helt vilt! :D

Så det kan jeg jo ikke si meg misfornøyd med? :)

Jeg er stolt og glad,
og jeg gleder meg til å ta fatt på et nytt år,
der jeg forhåpentligvis vil få pusset opp litt flere møbler,
og kanskje til og med vaskerommet... *blunke-blunke* ;)

Juleklemmer fra

Photobucket

4 kommentarer:

  1. GOD JUL till Dig och familjen, käre Linnie!

    Kram från ett mycket vitt Kalmar

    SvarSlett
  2. GRATULERER med flotte bloggtall - og snille du tusen hjertelig takk for koselige kommentar inne hos meg :))
    Ja nå håper jeg du får en herlig, avslappende og fin jul!!
    Alt godt ønskes deg og dine!!
    Og du - den nissen på bildet var nydelig!!
    GOD JUL!!
    Mange juleklemmer fra Lokki

    SvarSlett
  3. Hei du, håper du og dine koser deg i julen ♥
    Huff den kreften, den kreften. Kunne dratt pokkerivold for min del :( Nettopp en ung her også som døde, tilbake sitter kone og 2 barn (3 og 1,5 år gamle). Jeg får så innmari vondt av det. På den andre siden så har 3 av 4 vennepar fått baby denne helga, så det er jo noe å glede seg over. Livet går i bølgedaler, ingen tvil om det...

    Krysser alt for at oppgaven din gikk bra! Med de andre resultatene dine, så skulle jo alt tyde på det! xxx

    Ta vare på hverandre, og nyt fridagene!
    klem fra meg

    SvarSlett
  4. Hej Linnie!

    Jag tittar inom för att önska Dig och familjen ett gott slut på 2010 och ett fantastiskt gott nytt år!

    Kram

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...