entotre


firefem

Annonse

søndag 10. april 2011

Sjørøverskip - Kake, med sukkerpasta overtrekk =)



Vil bare vise ei kake til, jeg har lagd, og trukket med sukkerpasta.


Photobucket


Denne kaken lagde jeg til min kjære nevø's 4-årsdag for ei ukes tid siden :)


Jeg lagde kaka, altså selve båden, og trakk den med sukkerpasta som jeg hadde brukt kakaopulver i - for å få brun.


Ellers brukte jeg lakrissnører, og farget marsipan grønn for å lage bokstaver, tall og de grønne krokodillene.


Dette bildet fikk jeg tilsendt etter kaken var hentet av de som skulle ha den. Da hadde de satt på seilene, lagt gullpenger i lasterommet og satt seigmenn og smågodt-krokodiller rundt omkring.


Bildet er da ikke tatt av meg, men jeg la initial-signatur til hun som tok bildet, på bildet ;)


Selv ble jeg ikke 100% fornøyd med selve kaka, men fikk tilbakemelding om en lykkelig nevø som hadde sjørøvertema i bursdagen sin ;)


Har i ettertid blitt fortalt at kaka ble så populær, at kompisene til nevøen min hadde overtalt mødrene til å lage sjørøverskip kaker til deres bursdager også, som var dagen etter min nevø sin bursdag og helga etterpå ;D


Hehehe =P


Kaken er en pusle-kake. Jeg har puslet den etter eget hode, og har ingen mønster på den, så den er fri fantasi av meg, når det kommer til selve formen =)


Det er mye man kan bruke sukkerpasta til =)


Jeg fant forøvrig ut at å stikke ut bokstaver i marsipan var mye vanskeligere enn å stikke dem ut i sukkerpasta.


Så heretter blir det kun sukkerpasta-bokstaver =)


Håper dere har en fin søndag. Selv skal jeg snuse litt på ei innleveringsoppgave, og nyte det som er igjen av helga =)


Klem


Photobucket

2 kommentarer:

  1. Kjempe artig skip, ikke rart at det ble populært:)))
    Morro å se fantasien din i full sving! :)

    SvarSlett
  2. Tittei! Etter en lang bloggpause skal jeg prøve å ta det opp igjen. Så sees nok snart igjen.
    Flott sjørøverkake du har laget, regner med den var populær :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...