entotre


firefem

Annonse

tirsdag 4. mai 2010

Julegave, husmorsysler og været...

Hei :)

Det er rimelig stilt fra min kant nå om dagen...

Har tenkt hele helga på å blogge, og skulle blogge søndag, men det ble ikke,
så skulle jeg blogge i går, men da ble det heller ikke, men i DAG måtte jeg bare
få ned ett blogginnlegg ;)

Denne skåla fant jeg blandt julegavene fra jula 2009... ;)

Sakte men sikkert kommer de på plass, men har enda julegaver fra både -07 og -08
som ligger i esker...

Syntes bare denne var så søt, at den ble med meg opp fra sokkelen i helga ;)
Husker ikke hvem vi fikk den fra, men har liste ett eller annet sted...
Oppi denne lå det en diger pose med julebamsemums.
Gjett hva... Den er fortsatt uåpnet ;)

Lørdag hadde vi grillparty med min bror og hans familie.
Det var kjempekoselig, til tross for at jeg sliter med ei sinnsyk hodepine.
Må vel egentlig bare krype til korset og dra til legen snart, for dette er ikke vanlig hodepine...

Uansett, vi hadde MASSE god mat :D
Jeg lagde potetsalat natt til lørdag (Linnie i et nøtteskall, hihi), og
da brutter'n & Co. kom, hadde de kjøpt inn til tzatziki, så mens mannen
var grillsjef og brutter'n styra med pommes strips - lagde jeg tzatziki også.
Lurer på om den kanskje ble noe salt, men den var nå brukbar ;)
Bare jeg som stressa litt... hehe =)

Kjempegod mat, og tante's lille sjarmør spiste mer enn tante's egne jenter (mine ja).
Jentene mine hadde ikke helt roa på seg på lørdag, hehe, men gullgutten
hadde i det minste supert matvett ;)

Natt til Mandag (som sagt, nøtteskall-ting) bakte jeg brød.
Fikk lyst på ferskt brød, og rettferdiggjorde mine nattlige sysler med at
2. klassingen min helt sikkert ville ha mykt og ferskt brød til skolemat dagen etter.

Dermed var prosjekt nattlig brødbaking i gang ;)

Kjempegodt, som nybakt brød alltid er ;D

Jeg har også endelig fått begynt å sparkle igjen hullet som oppstod under montering av
nye skinner til skuffene på kommoden jeg styra med her for ei stund siden.
Maling blir så snart denne bærta får røøøven i gir, noe som jo kan ta sin tid.

I går skreiv vi 3. Mai, men en titt ut av verandadøra på soverommet
gjorde at man begynte å stusse på om man hadde vært i dvale og allerede var
kommet til desember igjen.

Etter å ha sjekka at resten av verden også var i rute, så innså jeg at naturen måtte være rimelig
forvirra, og at jeg IKKE var det ;)

I dag er det strålende solskinn og fuglekvitter ute.
Sola kom nå strengt tatt på kveldinga i går da,
håper den varer ei stund nå, er MER som seriøst lei snø, kulde, vinterfølelse...

Folk har for lengst begynt å legge om til sommerdekk, og det har sine følger...
I går ringte mannen fra jobb (han er yrkessjåfør og kjører vogntog) og
meldte om biler som lå strødd på og ved veiene.

I stad ringte han og fortalte om kollisjon...
Hver gang er det sånn: Hvordan går det med folket? Er det noen vi kjenner? osv...
Ikke så morsomt...

Uansett hvem det er, så håper man jo at de klarer seg.
Vært så mange ulykker i nærmiljøet de siste årene, der den ene etter den andre har
kjørt seg ihjel... Kunne selv vært på den lista, men unnslapp på hengende håret.

Så mitt budskap er:

Legg ikke om til sommerdekk hvis alt av fornuft og føre tilsier at det ER for tidlig, samme fader hvilken dato det er!

KJØR FORSIKTIG, avpass farten etter forholdene og ta ingen sjangser.

BRUK BILBELTE!!!!!!!!!!!!

Uten bilbelte hadde jeg hatt en liten hvit hybel på et heller mørkt og utrivelig sted,
så beltene er ikke til pynt i bilen, de er der for å brukes... So DA so ;)

Dagens lille moralpreken, hihi ;D

Neida, men i går var det 5 år siden kollisjonen min, og jeg fikk ting litt i perspektiv.
Litjmor hadde aldri blitt født f.eks., noen andre hadde kanskje tatt min plass
og lekt mamma for eldstemor osv...
Det er flere mennesker jeg aldri ville blitt kjent med,
ikke hadde jeg hatt interiørblogg heller ;)

Jeg BLIR så rystet når jeg ser folk som ikke gidder bruke bilbelte,
eller folk som tar unødige sjangser som forbikjøringer i svinger osv osv...
Det skal bare et par sekunder til før livet snus drastisk på hodet, eller i værste fall ender.

Man får ikke alltid en ny sjangse :)

Min ulykke skjedde pga en som tok sjangser og slett ikke overholdt fartsgrensa...
Men jeg tror han lærte...
I over 1 år etterpå ringte han mannen min jevnlig for å høre hvordan det gikk med meg.
Så noe måtte ha gått innpå ham.
Synd det må ulykker til før mange åpner øynene...

NYT dagen! :)

Jeg skal sende ei gratulasjonsmelding til en kompis som har bursdag i dag, og så skal jeg
slappe mest mulig av før snuppa våkner.

Jeg har nemlig ikke sovet ett sekund i natt siden snuppa plagdes så med magen sin.
Hun sovna 06:30 og da måtte jeg opp for å få skolejenta på skolen :)

Noen som TROR jeg er krøllete i ansiktet nå eller? Hihihi ;D

Ha en kjempefin Tirsdag :)

Klemmer fra
Photobucket

4 kommentarer:

  1. Hei.

    Vil ikke vinteren slippe taket hos dere da?? Vi har hatt skikkelig vårvær i flere dager, men i dag våknet vi til sludd og sørpe. Ikke mye, men det er hvitt ute. Og 7 åringen måtte pent ta på strømpebukse igjen. Har jo vært uten i nesten en måned.

    Ha en fin dag.

    Klem fra Mona C

    SvarSlett
  2. Fint innlegg til ettertanke. Noe for enhver å tenke på -og ikke minst å prise livet og de små gleder :)

    Gråvær her også idag, men ikke snø. Dog vet jeg hvordan det er, ikke helt ukjent med snø langt inn i mai i Bodø hvor jeg kommer fra :)

    Ha en finfin dag!


    Tove

    SvarSlett
  3. Huff snø...nei det vil vi ikke se!
    Håper sola finner veien til dere også snart!

    Er skummelt med bilulykker ja. Var selv med på en for x antall år siden. Meg og mamma, front til front med en unggutt som tøffet seg for kompisen. Kan love deg at HAN ikke var tøff i trynet etterpå...huff nei. Av og til må det noen skikkelige smell til for at ting skal gå opp for en altså. Selv føler jeg meg helt naken uten bilbelte, og alle i min bil MÅ ha på det. Om de er aldri så voksne og kan "bestemme" selv ;)

    Gøy å finne frem gamle gaver da! Og uåpna godterier. Høres ut som noe jeg kunne gjort! haha!

    Håper du får slappet av litt i dag, og legge de nattlige husmorsysslene dine på hylla ;)
    God klem til deg xx

    SvarSlett
  4. Artig å oppdage gavene sine på nytt da ;)Og iallfall kjekt når det er godsaker eller andre fine overraskeler oppi :)
    Fristende, nybakte brød ♥

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...