entotre


firefem

Annonse

torsdag 6. september 2012

I oppussingsmodus ;)

Heihei :)

På tide med et lite livstegn igjen ;)

Som de av dere som følger meg - allerede vet, så har livet
vårt fått en skikkelig snu-opp-ned-opplevelse i løpet av de siste 10 mnd.

Dette innebærer å starte helt fra scratch igjen, noe som byr på sine utfordringer
underveis - men stort sett er det positivt, nå etter ting snudde på en slik måte
som jeg aldri noensinne kunne forestilt meg.
Jeg hadde gitt opp alt, da min kjære plutselig dukket opp fra nowhere ♥

I sommer kjøpte vi hus, men har ikke rukket å flytte inn enda ;)
Mye pga vi vil pusse opp noen rom først, og delvis pga min kjære's
offshore-jobb :)

TTT, men jeg har fått gjort ganske mye selv, mens han har vært på jobb :)
Så ting står ikke i stampe, selv om mannen i huset is at work ;)

Kommer mer bilder og slikt etterhvert, må bare få tid til alt :)

Huset i seg selv ser rimelig greit ut igrunnen, er veldig oppussa :)
Og det er bra :)

Har til nå pusset opp et soverom fra gulv til tak, har også pussa opp ei loftseng (hjelpe og trøste),
revet ut den gamle baderomsinredninga og den gamle dusjen (...), revet ut den gamle kjøkkeninnredninga - malt kjøkkenet og vært på IKEA og handla nytt kjøkken, som skal monteres ASAP :)
Har også malt de veggene i stua som ikke var belagt med ferdigmalte plater - dette var en overraskelse til min kjære, og han likte det (heldigvis, hihi).

Den siste uka har jeg drevet å pussa opp en skjenk, har flere møbler som skal pusses opp, men alt til sin tid ;)

Husker dere denne skjenken?
Photobucket

Jeg kjøpte den for et par år siden, brukt, og allerede da var planen å male den ;)

Vel, jeg er godt i gang ;)
Flere bilder av underveis og ferdig - kommer så snart jeg får tid til det :)

Å starte på nytt innebærer også at det meste av møbler må skaffes på nytt.

Jeg tok med meg spisestue-bordet vårt, med 6 stoler, men jeg solgte det videre - av to grunner;
For det første kjøpte min x og jeg disse møblene for penger vi fikk i bryllupsgave - og å dra noe slikt med seg videre i mitt nye forhold, synes jeg blir feil.
For det andre så finansierte pengene for bordet ei ny seng til eldstedatra mi, så pengene gikk
iallefall til noe fornuftig ;)

Såå, er straks på spranget for å hente ei spisestue-gruppe som ble gitt bort gratis, så vi har noe å
starte med. Kommer til å kjøpe noe som er mer i vår stil etterhvert, men i oppstartsfasen er det greit
å bare ha noe å begynne med, slik at vi slipper å sitte på gulvet å spise sammen med ungene ;)

Har også kjøpt en brukt 2-seter sofa og et brukt hvitmalt bombay salongbord (har vist dere dette tidligere).

I går kveld vant jeg også budrunden på en praktisk liten "kommode" med kurver/skuffer, som jeg
tenkte vi kunne ha i yttergangen.
Leker med tanken på å male den også, men vi får se ;)

Har også kjøpt brukt oppvaskmaskin, lånt et kjøleskap hos min bror m.fam. og så får vi en komfyr
av onkelen til min kjære, med keramisk topp - om jeg forstod det riktig :) Kjekt :)

Har kjøpt en plate-komfyr til leiligheta nede, som vi skal leie ut til ene søstra til min kjære :)

Er nå en del som gjenstår, men det ordner seg :)

Et lite livstegn fra meg ;)

Klemmer ♥

2 kommentarer:

  1. så koselig å høre fra dæ igjen :) tida til bloggen strekk ikke like mye til som før, så da bli det lite livstegn fra mæ.. men så fort som babyåret går så e det bare å nyte hvert sekund med liillesøster :)

    Masse lykke til i ditt nye liv, bli kos å følge dæ videre ;)

    klæm

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...