entotre


firefem

Annonse

lørdag 24. juli 2010

Kjære, kloke bloggedamer =)



Jeg trenger litt tips :)

Jentene mine har deler fra dukke-servise + tilbehør i
serien DUKTIG fra IKEA.
Koppene (bildet over) vasker jeg i oppvaskmaskin,
det samme med bestikket - siden det er av rustfritt stål...
(Nederste bilde)...

Jeg er imidlertid litt i tvil om glassene på bildet under,
tåler oppvaskmaskin...


Jeg har ikke turt å hatt dem i oppvaskmaskin enda,
da jeg er redd de ikke tåler det, og blir ødelagte.

Luksusproblem?
Ja, så absolutt, hihi ;D
Men læll, vært så greit å bare kunnet putte
de i oppvaskmaskina med det andre,
når jeg først SKAL vaske dem.

Jeg pleier å vaske lekene til jentene av og til,
spesielt pga eldstemor har nedsatt immunforsvar
pga medisiner hun går på etter nyretransplantasjonen.

Er ikke hver uke, men vasker over enkelte leker nå og da :)

Så, ja...
Er det noen av dere kloke bloggedamer
der ute som vet om disse glassene
i serien DUKTIG fra IKEA tåler oppvaskmaskin?

Samme med bestikkskuffa i samme serie.

Glassene er laget av karbonatplast,
og bestikkskuffa er laget av polypropylenplast.

Har søkt på IKEA sine nettsider,
men står ingenting om oppvaskmaskin der
så vidt jeg kan se.

(Nå skal det nevnes at jeg er ekstrem på å IKKE få øye på det jeg leter etter *rødme* )

Sjekka også embalasjen da jeg kjøpte det,
men var ikke merket med oppvaskmaskin-sikkert merke.
Er ekstrem slik, ser alltid etter det... hehe :)

Vil jo nødig ødelegge disse skjønne glassene,
da det er 50 mil til nærmeste IKEA :)

Blir veldig glad for tips og råd.

=)

*OPPDATERT 25. Juli 2010: De tåler oppvaskmaskin ;D *

Ellers er vi tilbake i vårt eget hus,
hatt besøk av et par kompiser i kveld,
kosa oss med god mat og sett Bruce Allmighty.

Den filmen er en absolutt favoritt altså ;)

HÅPER jeg IKKE er så distré i morgen
at jeg glemmer å kjøpe maling + utstyr til
oppussing av TV-seksjonen.
Lyst å starte NUH nemlig ;)

Bildene er for anledningen lånt fra IKEA.no

Nå er det helg igjen, og på mandag begynner
mannen på jobb igjen =(
Meg IKKE like...

Må vel bare innse at hverdagen innhenter oss igjen.

Heldigvis ca. 1 mnd igjen av sommerferien til eldstemor,
så håper været er med oss så vi kan kose oss
masse sammen når mannen er hjemme fra jobb :)

So long =)

Klemmer fra

Photobucket

3 kommentarer:

  1. Hei snuppa.
    Tusen takk for gode ord fra deg *klem*

    Har ikke disse glassene, men svigerinnen min har, og jeg er sikker på at hun har de i oppv.maskinen. Ha de i øverste hylle på normalt program, så tror jeg ikke at det skal ødelegge. Prøv evt med ett først. Samme med skuffa. Det aller meste fra Ikea kan vaskes i maskin som jeg har hatt iallefall.

    GLEDER meg til å se det nye prosjektet, ikke glem maling i dag ;)

    Klem Nina
    Nyt de siste fridagene sammen ♥

    SvarSlett
  2. Hei.

    Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Fikk kjøpt koppestellet på Ikea sist, men det andre var jo selfølgelig utsolgt. Mye fint på Ikea altså, men det er ALLTID noe utsolgt og det liker jeg ikke.

    Lykke til med prosjektet.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med akkurat det, men jeg har en liten utfordring til deg inne på bloggen min - ta den om du vil ha den :))
    Lykke til med operasjon glassvask - forstår godt at du gjerne vil vaske de litt ofte når din datter er nyretransplantert - du er nå en god mor du!!
    Ønsker deg en vidunderlig helg!
    Klem Lokki

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...